Ryanair probeert een package deal te maken met de Schiphol Group om zowel vanaf Schiphol als Lelystad te gaan vliegen. Dit meldt Ryanair aan verschillende media tijdens het bekendmaken van de zomerdienstregeling.
Schiphol
Ryanair meldde vorig jaar al dat het vanaf Schiphol wil gaan vliegen. De maatschappij zoekt juist de grotere vliegvelden op de laatste tijd. Er blijkt behoefte aan te zijn, vooral bij zakelijke reizigers. Mogelijke bestemmingen vanaf Schiphol zijn Dublin en Londen. Ryanair moet wel voldoende slots kunnen krijgen om meerdere vluchten per dag te doen. Ook moet de turn-around tijd laag genoeg zijn. Ryanair wil met 25 minuten weer op kunnen stijgen. Tenslotte zijn de prijzen belangrijk. Schiphol heeft na lange tijd zijn prijzen verlaagd met zeven procent maar dit is nog niet voldoende voor Ryanair.
Lelystad
Vliegen vanaf Lelystad zal goedkoper worden dan Schiphol. Ryanair hoopt op een pakket af te kunnen spreken voor beide vliegvelden om zo lagere prijzen te krijgen. Schiphol wil uitbreiden naar Lelystad, maar kan daar nog amper geïnteresseerden voor vinden. Een boost van Ryanair zou zeer welkom zijn. De luchthaven Lelystad moet in 2018 geschikt zijn voor grotere toestellen.
Eindhoven
Eindhoven blijft een belangrijke rol spelen. Deze zomer komen er vijf nieuwe bestemmingen: Lissabon, Turijn, Tenerife, Manchester en Madrid. Bovendien wordt vaker gevlogen naar London Stansted, Warchau en Krakow. In de zomer zijn er 36 bestemmingen, tevens wordt er een 3e toestel gestationeerd.
Vlootuitbreiding
Ryanair krijgt sinds enkele maanden weer vliegtuigen van Boeing. Een tijdje waren er geen bestelling waardoor de vloot zo rond de 300 vliegtuigen bleef schommelen. Ryanair moest die vliegtuigen zo vol mogelijk krijgen en trok zich onder andere daarom terug van bijvoorbeeld Groningen Airport Eelde. Nu er weer nieuwe toestellen (en veel) komen kan de Ierse budgetmaatschappij verder groeien. Tot en met 2018 ontvangt Ryanair 180 nieuwe toestellen van Boeing. Dat is 45 per jaar. Van die 180 nieuwe toestellen gaan er 80 de oudste toestellen vervangen. De andere 100 zijn voor uitbreiding waarmee de vloot in 2018 op 400 toestellen komt. Vanaf 2019 komt de onlangs bestelde 737MAX8 200. Daarvan heeft Ryanair er 100 besteld en nog eens 100 orders genomen. In 2024 wordt de laatste van deze serie geleverd.