Air France-KLM is toch aan het kijken of Transavia Europees kan groeien en niet alleen in Frankrijk. Dat zei Bram Graber, hoofd Transavia op een persconferentie vrijdag.
Air France-KLM had al eerder het plan om een derde Transavia-tak op te zetten naast Transavia Nederland en Frankrijk. De Franse piloten van Air France kwamen hier echter tegen in opstand en staakten 2 weken. Zij waren bang dat banen verloren gingen als er bases in goedkopere landen kwamen (Franse piloten zijn een van de topverdieners in Europa). Deze staking heeft Air France € 700 miljoen gekost.
Toch doorzetten
Het Transavia-Europe plan verdween van tafel en het leek alsof de moedermaatschappij het nooit echt gewild heeft, maar het vooral als onderhandelingsstrategie heeft aangekondigd. Nu zegt de baas van Transavia toch te kijken om het merk in andere delen van Europa in de markt te zetten. Mogelijk wordt later dit jaar een nieuw plan gepresenteerd dat er anders uit zal komen te zien dan het oude plan en volgens Graber op draagvlak binnen het personeel kan rekenen. Details werden niet gegeven.
Transavia komt over een week met toekomstplannen.