Cathay Pacific bevestigt het Frequent Flyer programma (Marco Polo club) goed onder de loep te nemen en te hervormen. Het programma is te populair geworden.
Klachten
Passagiers die honderdduizenden euro’s per jaar uitgeven klagen over de te volle lounges en dat bijna alle passagiers boarding priority hebben. De maatschappij laat aan de Sunday Morning Post weten dat er gekeken wordt naar een grote verandering. Een woordvoerder zegt dat de huidige aanpak moet veranderen.
Beloningsstructuur
De Marco Polo club beloont reizigers op basis van de gevlogen afstand en het aantal genomen vluchten. Cathay zegt nu dat dit niet altijd de beste manier om de waarde te meten. Volgens Cathay zien steeds meer maatschappijen dat er problemen zitten in dit systeem van meten.
[su_quote]”We are carefully studying the impact of this and the possible implications for the Marco Polo Club in terms of how members earn their status and what benefits and recognition they should be receiving based on the value they bring to the airline.”[/su_quote]
Het ligt volgens de Sunday Morning Post voor de hand dat veel betalende passagiers meer beloond worden. Duurdere tickets zullen meer miles verdienen, zoals dat ook bij andere maatschappijen gaat. Een flexibel en duurder ticket in economy class zal meer miles verdienen dan een goedkoper economy ticket.
Asia Miles
Cathay heeft ook plannen om het andere programma, Asia Miles, te gaan gebruiken om frequent flyers die goedkope tickets kopen te belonen. Ze krijgen gratis vluchten en andere beloningen, maar mogen niet lounges of krijgen priority boarding.
[su_divider top=”no” size=”1″ margin=”30″]
Upinthesky publiceert regelmatig een column van een frequent flyer: Lodewijk Oudshoorn. Hij schrijft over wat hij meemaakt tijdens zijn vluchten. Lees al zijn columns hier.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

