
Twee bronnen melden aan de Wall Street Journal dat United 10 bestellingen van 787 Dreamliners om gaan zetten in 777-300ER’s. De eerste van dit type ooit voor United. Dit zou Boeing goed uitkomen want de vliegtuigbouwer heeft problemen voldoende bestellingen binnen te slepen om de productie op pijl te houden totdat de 777X er is.
United zegt te kijken naar verschillende mogelijkheden, waaronder de 777-300ER. Er worden in ieder geval geen extra vliegtuigen besteld.
Boeing maakt circa 100 777’s per jaar en de eerste 777X moet in 2020 van de band rollen. Nog 5 jaar (Plus een overgangstijd) aan huidige 777’s te vullen. Het liefst blijft de productie op hetzelfde niveau als nu. Als er niet genoeg bestellingen zijn moet de output teruggeschroefd worden. Als de 777X er eenmaal is moet de productie weer omhoog. Dit is niet aantrekkelijk voor Boeing. Er zijn nog bestellingen voor circa 3 jaar aan productie. en daarom zijn er 40 tot 60 nieuwe bestellingen per jaar nodig.


Verschillend