Transavia gebruikt vanaf vandaag de dienst van WhatsApp om vragen van passagiers te beantwoorden. WhatsApp is een toevoeging aan de social media waar het bedrijf al gebruik van maakt, facebook en Twitter. Het gebruik van WhatsApp voor de klantenservice van bedrijven is niet helemaal nieuw, wel is transavia de eerste luchtvaartmaatschappij die de dienst gebruikt. Transavia heeft vierhonderdduizend volgers op social media en wil er aan het eind van het jaar een miljoen hebben.
“Transavia kan op deze manier klanten 1 op 1 helpen. Het doel bij Twitter en Facebook is om binnen een uur te reageren. In de praktijk ligt het gemiddeld op 35 minuten. Vanwege de laagdrempeligheid van WhatsApp zal de verwachting hier nog wel hoger liggen. Voor WhatsApp zijn er nog niet zoveel managementtools als voor andere digitale kanalen. We beginnen een nu mee omdat we de beste in digitale dienstverlening willen zijn. De processen professionaliseren met onze ervaringen mee.” zegt Roy Scheerder, commercieel directeur van transavia.
WhatsApp groeide in korte tijd tot een populair communicatiemiddel en heeft in Nederland meer dan 9 miljoen gebruikers. “We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen.” voegt Scheerder eraan toe. Transavia is te bereiken op het nummer: +31613022900
Door: Bas Witte


Verschillend
VWO