JetBlue heeft onlangs Apple Pay en hun nieuwe app Inflight Service Assistant gelanceerd. Deze ontwikkelingen kunnen net de doorslag geven aan passagiers om te kiezen voor jetBlue in plaats van andere luchtvaartmaatschappijen. JetBlue is nu ook met de bèta versie bezig van internet aan boord, de Basic Web versie is nu gratis. Als men een betere connectie wil om bijvoorbeeld films te streamen moet men hiervoor betalen. De internetverbinding is nu beschikbaar op het grootste deel van de vloot van jetBlue, in de toekomst wil de airline het aanbieden in al hun toestellen.
Apple Pay
Met Apple Pay kunnen passagiers betalen aan boord van het vliegtuig met behulp van hun iPhone 6, iPhone 6+ of in de toekomst met hun Apple Watch. Men kan sinds 2007 al niet meer met contant geld betalen aan boord van een vliegtuig van jetBlue maar hoopt dat Apple Pay en andere inflight experiences nog meer klanten trekken.
Inflight Service Assistant
Buiten Apple Pay heeft jetBlue ook de app Inflight Service Assistant aangekondigd voor hun cabinepersoneel. De luchtvaartmaatschappij wacht op goedkeuring van de Federal Aviation Administration (FAA) en zal daarna al hun 3.500 crew leden uitrusten met een iPad mini en de app zodat zij geen kilo’s papierwerk meer hoeven mee te dragen, aldus ABC News. De app moet zorgen voor een betere passanger experience aan boord zoals bijvoorbeeld een felicitatie op hun verjaardag of up-to-date vluchtinformatie over de overstap vluchten van passagiers.
Concurrentie strategie
JetBlue heeft vorig jaar november afgezien van een gratis stuk ingecheckt bagage per passagier op sommige vluchten. Nu is Southwest nog de enige airline in Amerika waar passagiers wel een gratis stuk bagage kunnen inchecken. Deze ontwikkeling lijken de klant te verleiden om toch nog voor jetBlue te kiezen.
Door: Bas Witte