Negen Taiwanese vliegtuigmaatschappijen hebben de wet overtreden door het schenden van de arbeidsvoorwaarden. Het Taiwanese ministerie van Werk is daar achter gekomen na inspecties en heeft daarom boetes uitgedeeld.
Het ministerie van Werk heeft de inspecties uitgevoerd om de arbeidsomstandigheden van het personeel te onderzoeken. Door het dodelijke ongeluk van TransAsia vlucht GE235 op 4 februari wordt er getwijfeld of het personeel niet te veel werkt waardoor ze te moe kunnen worden. Uit de inspecties werd duidelijk dat twee maatschappijen, TransAsia Airways en China Airlines, hun personeel langer dan 12 uur laten werken. Voor die overtreding hebben beiden een boete voor gekregen. Zeven overige luchtvaartmaatschappijen kregen ook een boete voor het niet registeren van aanwezigheid van het personeel en het niet houden van meetings over arbeidsmanagement. De boetes liggen tussen de 500 en 8500 euro.
Volgens China Airlines komt overwerken vaak voor door lange intercontinentale vluchten en dat het personeel hiervoor betaald wordt. Volgens TransAsia voldoet de vliegtuigmaatschappij wel aan de eisen van de Civil Aeronautics Administration, de Taiwanese organisatie die de luchtvaart in Taiwan reguleert, maar worden er bij de inspecties gebruik gemaakt van andere rekenmethodes.
Het ministerie heeft verder aangekondigd om meer inspecties uit te voeren bij 34 vliegtuigmaatschappijen die van en naar Taiwan vliegen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!