Lion Air is berispt door de Directorate General of Civil Aviation, oftewel de DGCA. Dit zijn de Indonesische luchtvaartautoriteiten. Vorige week vond er een complete meltdown plaats in het netwerk van Lion Air. Het raakte meer dan 3000 passagiers en zorgde voor totale chaos op enkele Indonesische vliegvelden. De meltdown vond plaats op de dagen 18, 19 en 20 februari.
Aantal maatregelen tegen Lion Air door de Indonesische luchtvaartautoriteiten
De vliegtuigmaatschappij werd niet alleen publiekelijk berispt, de airline moet de getroffen passagiers adequaat vergoeden. Verder mag de maatschappij geen nieuwe routes aanvragen en zal er een speciaal team opgezet worden om Lion Air’s crisismanagement te controleren. Het verbod op de aanvraag van nieuwe routes zal op zijn plaats blijven totdat Lion Air de Indonesische luchtvaartautoriteiten kan overtuigen dat het de rechten van de passagier adequaat kan beschermen in het geval van vertragingen en annuleringen. Het moet dus beter bestand zijn tegen de gebeurtenissen van twee weken geleden.
De DGCA’s nieuwe directeur, Suprasetyo, zei vorige week tijdens een persconferentie in Jakarta dat ‘het gezamenlijke doel het voorkomen van dit soort incidenten is’.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

