Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Maeve presenteert nieuw passagiersvliegtuig

    11/12/2023

    Cessna na vier pogingen geland op Lelystad

    11/12/2023

    Wil om natuurvergunning Schiphol te vernietigen

    10/12/2023

    Het verhaal achter de KLM 777 ‘Orange Pride’

    09/12/2023

    747 en MD-11: echte vliegtuigen die muziek maken

    09/12/2023
  • Achtergrond

    Het verhaal achter de KLM 777 ‘Orange Pride’

    09/12/2023

    747 en MD-11: echte vliegtuigen die muziek maken

    09/12/2023

    De eerste Airbus van KLM | Column

    03/12/2023

    IPB met KLM naar Bitter Bolivia | Column

    02/12/2023

    Kijkje achter KLM-schermen bij speciaal vervoer

    02/12/2023
  • Editors’ choice

    Het verhaal achter de KLM 777 ‘Orange Pride’

    09/12/2023

    747 en MD-11: echte vliegtuigen die muziek maken

    09/12/2023

    KLM 787 dag na incident nog steeds aan de grond

    07/12/2023

    Uitdaging voor KLM: ‘Groot probleem’

    07/12/2023

    Nieuwe datum voor komst eerste Airbus A321 van Transavia

    06/12/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Naast het nieuws»Achtergrond»Achtergrond reeks “Luchtvaart & Sociale Media”
Achtergrond

Achtergrond reeks “Luchtvaart & Sociale Media”

RedactieDoor Redactie12/03/2015Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
© Arno Visser
© Arno Visser

Luchtvaart & Sociale Media

Vandaag start Up in the Sky met een nieuwe reeks dat dieper ingaat op de impact van sociale media op de luchtvaartsector. Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram… Sociale media is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Waar sociale media in het begin vooral dienden om ‘met elkaar in contact te blijven’, is het vandaag uitgegroeid tot een breed spectrum van communicatie- en marketingkanalen, ook binnen de luchtvaart. Luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gebruiken sociale media niet enkel meer om hun diensten aan de man/vrouw te brengen, maar hebben ondertussen een prominente plaats binnen de corporate marketing en communicatie strategie gekregen. Dankzij de snelle ontwikkeling van technologieën, kunnen luchtvaartmaatschappijen de reiziger steeds meer op maat van hun wensen en noden bedienen.

Geen exacte wetenschap

In tegenstelling tot de basisprincipes van het vliegen, is sociale media alles behalve een exacte wetenschap. Goed en fout zijn zeer onderhevig aan subjectiviteit en externe factoren bepalen of een strategie goed uitpakt of niet. Sociale media bestaat vooral uit proberen, falen en weer opnieuw proberen. Onze nationale luchtvaartmaatschappij KLM, die op het vlak van sociale media dé leading airline genoemd mag worden, zag bijvoorbeeld Flynt floppen, maar hun klantenservice via sociale media wordt alom geprezen. KLM is dan ook niet voor niks één van de hoofditems tijdens “Engage 2015” (zeg maar) hét sociale media congres georganiseerd door het gerenommeerde bedrijf Social Bakers.

Laten we dus voorop stellen dat de voorbeelden die we aanhalen in deze reeks, voor Up in the Sky geslaagde of minder geslaagde voorbeelden zijn. Het kan best zijn dat een andere sociale media liefhebber of u als reiziger, daar juist heel anders over denkt. Onze redacteur is professioneel bezig met communicatie en heeft naar aanleiding van diverse sociale media acties, waaronder #TwicnicBRU van Brussels Airport en het Schiphol Social Panel van Schiphol Airport, het succes van de combinatie luchtvaart en sociale media ervaren. Als regelmatige reiziger bekijkt hij deze serie ook vanuit consumentenoogpunt.

Tijdens deze driedelige serie bekijken we telkens een bepaald aspect. We zetten ze alvast op een rijtje:

1. Wanneer sociale media meer dan fun werd

2. ‘The good, the bad and the ugly’ – geslaagde en minder geslaagde voorbeelden

3. De toekomst is social

Door Arno Visser

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Brussel Schiphol Social Media
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Mogelijk Zweedse Gripens naar Oekraïne

11/12/2023Redactie

Maeve presenteert nieuw passagiersvliegtuig

11/12/2023Redactie

Cessna na vier pogingen geland op Lelystad

11/12/2023Redactie

Antwoorden Cancel Reply

Recent

Mogelijk Zweedse Gripens naar Oekraïne

11/12/2023

Maeve presenteert nieuw passagiersvliegtuig

11/12/2023

Cessna na vier pogingen geland op Lelystad

11/12/2023
Populair

Einde verhaal voor gestrande Russische A320?

07/12/2023

Inwoner ziet Airbus-vliegtuig fout maken

10/12/2023

KLM 787 dag na incident nog steeds aan de grond

07/12/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?