Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

    19/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol weer compleet

    19/05/2025

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    Grote variatie ‘vogels’ op Fly-in Hoogeveen | Foto’s

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025
  • Achtergrond

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Verladers willen meer vrachtvluchten om inkrimping Martinair op te vangen
Onderwerpen

Verladers willen meer vrachtvluchten om inkrimping Martinair op te vangen

RedactieDoor Redactie01/04/2015Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Etihad_Cargo_©

Verladersorganisatie EVO roept de Tweede Kamer op om de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Mansveld te vragen het verlies aan vrachtcapaciteit op te laten vangen door andere luchtvaartmaatschappijen.

De aangekondigde sanering van bij KLM een Martinair baart EVO zorgen. Het verdwijnen van de KLM/Martinair vrachtvliegtuigen maakt bedrijven in Nederland minder goed bereikbaar door de lucht.

Deuk

Het aanbod van vrachtvluchten van en naar Nederland loopt een flinke deuk op nu KLM / Airfrance steeds minder vrachtvliegtuigen aanhouden, zo zegt EVO in een persbericht. Uit het Seabury rapport (in opdracht het het ministerie van Infrastructuur en Milieu) blijkt bijvoorbeeld dat de totale vrachtcapaciteit voor import uit Latijns-Amerika met 45% afneemt. De vrachtcapaciteit voor import uit Noord-Amerika neemt met 23% af en voor Noord Oost Azië met 18 %. Voor export wordt eenzelfde patroon voorspelt. Dit verlies wordt maar licht gecompenseerd door een toename van vrachtcapaciteit in passagiersvliegtuigen van KLM/Airfrance.

Banen

De Nederlandse luchtvrachtindustrie en de marktplaats Schiphol heeft wereldwijd een leidende rol. Daardoor hebben veel buitenlandse bedrijven er voor gekozen hun hoofdkantoren, magazijnen en distributiecentra in Nederland te vestigen. Het heeft ons land vele duizenden banen en economische activiteiten opgeleverd. EVO pleit ervoor dat deze positie moet worden uitgebreid. Vracht trekt vracht aan en dat schept banen.

Meer landingsrechten

Woensdag praat de Tweede Kamer met de staatssecretaris over de luchtvaart in Nederland. De Nederlandse overheid dient er wat EVO betreft dan ook alles aan te doen dat het aanbod van vrachtvluchten niet verder te laten verschralen. EVO bepleit dat de staatssecretaris er minimaal voor zorgt dat de verloren capaciteit gecompenseerd kan worden door andere luchtvaartmaatschappijen. Dat kan zij door andere aanbieders meer landingsrechten te verstrekken om de vrachtcorridors via Schiphol te verbeteren.


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Cargo Martinair
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025Redactie

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025Redactie

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025Redactie
Recent

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025
Populair

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

18/05/2025

CEO Ben Smith vaart andere koers dan KLM-personeel

16/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?