fbpx
Opmerkelijk

KLM nu ook op Koreaanse Hyves

Vanaf donderdag heeft KLM haar social media-portfolio uitgebreid met het Koreaanse ‘one-to-few’-platform Kakao Talk. De uitbreiding ondersteunt de visie van KLM om op de social media aanwezig te zijn waar haar klanten zijn. Koreaanse klanten kunnen nu 24/7 hun reisvragen stellen in het Koreaans. Volgens KLM worden de kleinere netwerken (one-to-few) belangrijk in de toekomst. Zoals Hyves ooit heel groot was in Nederland hebben andere landen hun eigen social media.

De toevoeging van Kakao Talk aan het social media-portfolio past perfect binnen onze social media-strategie. Er is steeds meer vraag naar service via one-to-few-netwerken, en daarom is Kakao Talk een waardevolle aanvulling op onze bestaande ‘one-to-many’-platforms zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.

KLM

Met deze nieuwe service helpt KLM Koreaanse klanten bij allerlei verzoeken, van het kiezen van een stoel en het omboeken van een ticket tot het annuleren van een vlucht en het regelen van extra bagage. De social media-service is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. KLM streeft ernaar om vragen binnen één uur te beantwoorden en binnen 24 uur op te lossen.

KLM biedt al een vergelijkbare service aan in 14 talen via verschillende one-to-many-platforms op Facebook, Twitter, LinkedIn en VKontakte. KLM breidt haar social media portfolio verder uit met de introductie van WeChat – een one-to-many-platform vooral populair in China – en de lancering van Kakao Talk dat wereldwijd gebruikt wordt door 100 miljoen mensen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button