In twintig jaar tijd is er veel gebeurd, voor Boeing in positieve zin. Veel maatschappijen vliegen nog massaal met het toestel, er worden nog nieuwe orders geplaatst en met de 777X is een opvolger in aantocht. Grote gebruikers zijn op dit moment Emirates, United en American. KLM vliegt sinds 2003 met het toestel en heeft er 25 in de vloot. Een 26e toestel wordt waarschijnlijk in februari 2016 afgeleverd.
Bij de launch in 1995 was de triple voorzien van vooruitstrevende snufjes: voor de passagiers waren er zes videokanalen en negentien audiokanalen met geluid van CD-kwaliteit. Dat is niet meer te vergelijken met het inflight entertainment van vandaag de dag, maar voor 1995 was het heel wat.
Succesvol en veilig is het toestel met recht te noemen. Er zijn ruim 1.200 toestellen afgeleverd, veel vliegen er nog steeds. Slechts vijf toestellen moesten door een ongeluk worden afgeschreven. Het laatste grote ongeval was de ramp met MH17.
Toekomst
Met de 777X denkt Boeing een goede opvolger in huis te hebben. Van dat nieuwe toestel zijn al 286 exemplaren besteld. Het eerste toestel moet in 2020 van de band rollen. Op dit moment worden twee productielijnen omgebouwd ten gunste van de 777X.