Het komt je wel bekend voor, een vertraagde vlucht. Uit onderzoek is gebleken dat één op de vier vluchten in de Verenigde Staten minimaal 15 minuten vertraging oploopt aan de gate, waarbij elke minuut gelijk staat aan $30 extra kosten. Delta Airlines probeert hierop in te spelen en is van plan om deze zomer de extra kosten te reduceren.
Het boarden verloopt vaak chaotisch. De meeste luchtvaartmaatschappijen laten eerst first- en business class passagiers instappen, en vervolgens mogen de economy passagiers instappen waarbij eerst de passagiers instappen met de achterste stoelen.
Delta Airlines laat op dit moment haar werknemers handbagage van haar passagiers in het handbagageruim laden. Delta wil hiermee testen of de werknemers efficiënter kunnen laden dan de passagiers zelf. De bedoeling is dat passagiers met handbagage hun bagage afgeven aan de gate, waarop de werknemers de handbagage laden boven de stoel van de eigenaar van het stuk.
Maar wat nou als er op het laatste moment nog een aantal passagiers binnen komen stormen en de werknemers zijn al klaar met het laden?
Dat mensen te laat komen voor het boarden kan gebeuren. Bij de gate zal de grondsteward(ess) beslissen of de passagier nog toegelaten wordt. Vaak zijn er concrete afspraken over het te laat komen bij een vlucht, maar hier en daar wordt het door de vingers gezien en zo ontstaat er al gauw een vertraging van 15 minuten.
Vertraging is niet alleen vervelend voor passagiers, ook luchtvaartmaatschappijen lijden hieronder. Langzaam boarden kan vertraging opleveren en vertraging kan leiden tot het missen van transfervluchten waardoor de onnodige extra kosten voor de luchtvaartmaatschappij snel oplopen. Verschillende luchtvaartmaatschappijen, waaronder Spring Airlines en Delta, proberen nu dus nieuwe strategieën uit om onnodige extra kosten in de toekomst zoveel mogelijk te vermijden. KLM deed in 2013 al een experiment met boarden door middel van nummers.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

