Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    VN-organisatie: Rusland schendt luchtrecht bij MH17

    13/05/2025

    Air France-KLM profiteert mee van investering

    13/05/2025

    KLM-top krijgt minister van Financiën achter zich aan

    12/05/2025

    Air France schiet KLM te hulp

    11/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025
  • Achtergrond

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025

    De luchtoorlog boven Nederland: verhalen

    05/05/2025

    Oorlog inspireerde bekende KLM-vlieger

    04/05/2025
  • Editors’ choice

    Stappen inbeslagname Russische An-124 gaan verder

    10/05/2025

    Brussels Airlines A330 slaat tussenstop compleet over

    10/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025

    Schiphol negeert veiligheidsadvies

    08/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»CSeries presteert beter dan gedacht #PAS15
Onderwerpen

CSeries presteert beter dan gedacht #PAS15

RedactieDoor Redactie14/06/2015Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

CS100_Vleugel

In een persconferentie vooruitlopend op de Paris Airshow zegt Bombardier dat de CSeries beter presteert dan in computersimulaties naar voren kwam.

Performance

Zowel het brandstofverbruik, bereik, maximaal gewicht en performance op het vliegveld waren beter dan gedacht. De geluidsniveau’s worden gehaald zoals gedacht en daarmee is de CSeries het stilste commerciële toestel. De CSeries vliegt 350nm (648km) verder dan gepland en haalt 3.300nm (6.100km). De nieuwe Bombardier is meer dan 20% zuiniger dan huidige toestellen en meer dan 10% zuiniger dan vliegtuigen die een nieuwe motor krijgen. Er gaan 15 mensen meer in dan waar eerst reclame mee werd gemaakt.

Voorspelling

Bombardier denkt dat er de komende twintig jaar 12.700 vliegtuigen nodig zijn met 60 tot 150 stoelen. Voor de CSeries (100-150 stoelen) categorie verwacht Bombardier een afnamemarkt van 7.000 toestellen. De meeste toestellen zullen in Noord-Amerika geleverd worden.

In de 60 tot 100 categorie zijn 5.700 vliegtuigen nodig. Deze zullen ongeveer half-half verdeeld worden tussen turboprops en jet-toestellen. Met de Q-series en de CRJ heeft Bombardier beide varianten.

Eerste transatlantische vlucht

Bombardier is met twee CSeries toestellen aanwezig op de Paris Airshow, zowel de CS100 als de CS300 staan er. De vlucht naar Parijs was de eerste transatlantische voor een CSeries. De piloten zeggen uitermate tevreden met de vlucht te zijn. Met gemiddeld Mach 0,78 is gevlogen en binnen 7 uur was de bestemming bereikt vanuit Montreal. De optimale snelheid is Mach 0,74, maar waarschijnlijker is dat maatschappijen 0,78M willen vliegen. Op de transatlantische vlucht scheelde dit 20 minuten. Maximale snelheid is Mach 0,82.

Het vijfde testtoestel in de kleuren van launchcustomer Swiss heeft 1.800kg brandstof per uur verbrand. Het toestel begon met 17.000 kilo en landde met 4.500kg. Het toestel had nog tweeëneenhalf uur door kunnen vliegen.

Paris_Airshow_2013_5

Paris Airshow

Kijk voor meer over de Paris Airshow in ons dossier.


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Bombardier CS100 CS300 Cseries Paris Airshow
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Boeing mag weer landen in China

13/05/2025Redactie

JetBlue viert samenwerking met unieke livery

13/05/2025Redactie

Air France-KLM profiteert mee van investering

13/05/2025Redactie
Recent

Straaljagers zij aan zij met Air Force One | Video

13/05/2025

Boeing mag weer landen in China

13/05/2025

JetBlue viert samenwerking met unieke livery

13/05/2025
Populair

Stappen inbeslagname Russische An-124 gaan verder

10/05/2025

Russen in actie tegen eigen Superjet 100

09/05/2025

Air France schiet KLM te hulp

11/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden. For English, also make sure to visit Flying Insight.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?