Ook op de tweede dag van de Paris Airshow gingen de orders door. Grootste was de bestelling van leasemaatschappij AerCap met 100 B737 Max 8.
Boeing
Er werden meer B737’s verkocht. Ruilli Airlines uit China verbond zich aan zestig. Naar China gaan nog dertig B737 Max toestellen na de bestelling van leasemaatschappij Minsheng.
De Indonesische startup Sriwijaya Air blijkt de klant achter de eerder bestelde twee 737-900ER’s te zijn.
Tenslotte was Korean Air een grote klant voor Boeing. Er werden dertig Max-8 vliegtuigen besteld en twee 777-300ER’s.
Airbus
Korean was ook langs geweest bij Airbus en bestelde dertig A321neo’s. Verder bestelt Eva Air vier A330-300’s en Peach Aviation wil drie A320’s hebben.
Air Astana blijkt de eerste maatschappij te zijn die met een A321LR gaat vliegen, het vliegtuig dat de B757 moet opvolgen. Air Astana least een toestel uit de reeds bestelde vloot van Air Lease.
En verder
ATR maakt bekend dat Cebu Pacific de launch customer wordt van de high density ATR72-600. Er zijn er zestien besteld. In de nieuwe cabine passen 68 stoelen. Vijf ATR 72-600’s gaan naar het Zweedse Braathens Regional.
EasyJet maakt bekend 105 A320’s te gaan ombouwen naar een cabine waar zes stoelen meer in zitten. Aeroflot zegt nog steeds in gesprek te zijn over de 787 Dreamliner.
Ondertussen zegt Boeing af te stevenen op een record aantal geleverde vliegtuigen, 750 tot 755 moeten er dit jaar worden afgeleverd.
Boeing vs Airbus
Gister liep Airbus voor, maar is nu ingehaald door Boeing wat betreft het aantal bestellingen. Bij Airbus staat de teller op 203 terwijl Boeing op 323 staat.
Paris Airshow
Kijk voor meer over de Paris Airshow in ons dossier.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!