De piloten zijn niet tevreden over de manier waarop de winst verdeeld wordt in het nieuwe contractplan. Analisten waarschuwden maatschappijen eerder deze week dat de winst lager uit kan vallen als zij de stoelcapaciteit willen verhogen.
Bij Delta kan de opbrengst per stoel per gevlogen mijl in het komende kwartaal met 4,5 tot 6,5 procent dalen, voorspelde de maatschappij bij het presenteren van de jaarcijfers. Dat zou minder winst betekenen en voor de piloten dus ook minder inkomen.
Door het afwijzen van het nieuwe contract gaat een order voor twintig B737-900’s en veertig E190’s ook niet door. Die orders waren ingepland vooruitlopend op de goedkeuring van de piloten en hadden een marktwaarde van zo’n vier miljard dollar.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.