fbpx
AirlinesNieuwsOnderwerpen

KLM bestelt B787-10 – Update: bevestigd door KLM

KLM verandert de Boeing B787-9 bestelling deels naar de grotere B787-10.

KLM heeft zes van de 21 bestelde B787-9 Dreamliners omgezet naar de B787-10. KLM zegt met het grotere toestel beter het netwerk te kunnen bedienen. De eerste grote variant zal in 2020 afgeleverd worden. De B787-9 komt in oktober van dit jaar.

In de B787-9 gaan bij KLM 294 stoelen. Up in the Sky verwacht dat er in de -10 met een vergelijkbare verhouding van business en economy class 330-340 passagiers in gaan, als een deel van de ruimte niet wordt ingeruimd voor vrachtvervoer.

Na vragen van Up in the Sky bevestigt KLM het nieuws en benadrukt dat het geen aanvullende order is.

B787-9

KLM_787_Amsterdam

De voor KLM nieuwe Boeing 787-9 gaat passagiers meer comfort bieden. Zo hebben alle toestellen wifi aan boord, de business class krijgt lie-flat stoelen en de economy class stoel gaat 40% verder naar achter. KLM omschrijft het zelf als volgt: “Met de introductie van de Boeing 787-9 breekt zowel voor klanten als crew een nieuwe tijd van vliegen aan. KLM investeert hierbij nadrukkelijk in haar klant en toekomst. De Boeing 787-9 uitgerust met de nieuwste features biedt KLM passagiers straks een onvergetelijke reis.”

Stoelindeling

Er komen 30 businessclass stoelen. Economy bestaat uit 264 stoelen, waarvan er 45 economy comfort zijn.

New Flight Mode

Het design aan boord van de Boeing 787-9 gaat volgens KLM voor de typische KLM sfeer zorgen, zowel qua inrichting als uitstraling. “Het uitgangspunt van het cabine interieur is het maximaliseren van comfort en privacy van de klant en passend bij de merkwaarden van KLM.”

KLM’s Boeing 787-9 beschikt over Wi-Fi aan boord. Het is (op een test na) voor het eerst dat KLM wifi aan gaat bieden. Veel andere maatschappijen spelen al langer op de vraag van de reiziger in. Via laptop, tablet en mobiel wordt het nu ook bij KLM mogelijk te internetten, mailen en andere online diensten te gebruiken. Het lijkt erop dat net als andere maatschappijen KLM hier geld voor gaat rekenen.

Grotere ramen, de lagere cabinedruk en speciale led-verlichting zorgen verder voor een unieke ervaring. Dit alles draagt er toe bij dat passagiers fitter en meer uitgerust op hun bestemming aankomen.

World Business Class

KLM_Busness_Class_Stoel_787_2

KLM kiest in de Boeing 787-9 voor de nieuwste ‘full flat’ World Business Class stoel. De positionering van de nieuwe stoelen in de cabine en diverse designkeuzes zorgen voor maximale privacy tijdens de vlucht. Nieuw voor KLM is dat elke World Business Class stoel in de Boeing 787-9 direct toegang tot het gangpad geeft.

Onder meer de warme kleuren – die per stoel verschillend zijn – en de grote bergruimte zorgen voor comfort en meer persoonlijke ruimte voor de passagier. Samen met de grote zachte kussens en nieuwe dekens moet dit de nieuwe World Business Class een warme en vriendelijke sfeer geven. Iedere stoel beschikt over een 16 inch scherm.

Daarnaast wordt een ‘dual screen ervaring’ geboden doordat tijdens het kijken van een film de passagier tegelijkertijd kan gamen en chatten via de hand-set.

Economy Class

De stoelen in de Economy Class bieden de passagier extra comfort. De leuning van de stoel kan tot wel 40% verder naar achteren. Alle passagiers hebben toegang tot een stopcontact om hun eigen mobiele apparatuur op te laden. Het Inflight Entertainmentsysteem is vernieuwd en uitgebreid met onder andere grotere 11 inch touchscreens in HD-kwaliteit, interactieve 3D-kaarten en de mogelijkheid om via ‘seat chat’ te communiceren met medereizigers die niet in de buurt zitten. Het Inflight Entertainmentsysteem geeft toegang tot meer dan 150 films en 200 tv-programma’s in twaalf talen, waaronder een groot aantal lokale films.

Met de Boeing 787-9 biedt KLM de klant nog meer comfort en privacy. KLM kiest er voor om dit speciale toestel type met specifieke verbeteringen uit te voeren, waardoor het uniek wordt ten opzichte van andere 787’s. Al deze zaken bij elkaar maken het verschil en bieden passagiers de ervaring van een nieuwe manier van vliegen.

Pieter Elbers, KLM

Minder brandstofgebruik

Met dit nieuwe toesteltype voegt KLM vanaf oktober 2015 een zuiniger en stiller vliegtuig toe aan haar vloot. De Boeing 787-9 beschikt over zuinige motoren, waardoor de uitstoot van CO2 met minstens 20% afneemt.

Het toestel past in de al eerder door KLM ingezette vlootinvestering die van start ging met de komst van de nieuwe World Business Class in de Boeing 747. Daarna volgde de Boeing 777-200 met een compleet vernieuwd interieur in World Business en Economy Class en de instroom van nieuwe Boeing 777-300’s. Vanaf december 2015 vernieuwt KLM haar vloot verder met de Embraer 175 en 190.

KLM_Busness_Class_Stoel_787

Bestel nu het boek Love is in the Air!

Hoe een vlucht mensen met elkaar verbindt, geschreven door Renske Dragt.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button