Low-cost long-haul dochter van Lufthansa gaat 12 oktober van start met twee routes naar Palma de Mallorca.
De A330-200 gaat van Keulen en Hamburg vliegen naar Palma de Mallorca. Het zijn een soort testvluchten en vanaf 2 november wordt dan op verre bestemmingen gevlogen. De A330’s komen van SunExpress als wetlease. SunExpress is weer een joint-venture tussen Lufthansa en Turkish Airlines. De kosten van de maatschappij liggen lager dan bij Lufthansa zelf.
Lufthansa gaat een aantal lange vluchten onderbrengen bij dochterbedrijf Eurowings. Het gaat dan vooral om de vakantiebestemmingen waar de kosten laag moeten zijn. De eerste bestemming op 2 november is Varadero, Cuba. Snel daarna wordt ook gevlogen naar Puerto Plata en Punta Cana, ook in de Caribiën. Later volgen Bangkok, Phuket en Dubai.
De A330 hebben 21 premium stoelen en 289 economy (waaronder 46 ‘more comfort’). Intotaal dus 310 stoelen en dat is een groot verschil met de Lufthansa indeling van 217-221 stoelen. De eerste A330-200 wordt nu aangepast op Hamburg Airport. Up in the Sky nam er dit weekend een kijkje op de Airport Days.
Eurowings gaat ook de niet-hub vluchten binnen Europa uitvoeren. Germanwings wordt dan opgeheven en alle routes gaan over. Ook komen er enkele routes van Lufthansa naar de short-haul tak van Eurowings.