CityJet heeft vrijdag de nieuwe livery onthuld. Tevens maakt de topman bekend bijna een deal te hebben gesloten voor vijftien nieuwe toestellen.
Sinds CityJet op 30 april 2014 los staat van Air France-KLM groeit de maatschappij. Inmiddels werken er 500 mensen en worden dit jaar 2 miljoen passagiers verwacht. Afgelopen kwartaal is het personeelsbestand met tien procent gegroeid, onder meer met 24 nieuwe piloten. Een nieuwe uitstraling is volgens de maatschappij de volgende stap.
Vrijdag is de nieuwe livery gepresenteerd op een AVRO RJ85 toestel. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op een enquête gehouden onder het personeel. Het betreft geen rigoureuze wijziging.
De CEO van CityJet zegt ook dichtbij een deal te zijn voor nieuwe toestellen. De Avro’s lusten heel wat brandstof en zijn aan vervanging toe. CityJet vliegt er sinds 2007 mee, maar de gemiddelde leeftijd van de toestellen is zeventien jaar. Er zijn nu achttien Avro RJ85’s in de vloot, de Fokker 50’s zijn naar het afgestote VLM gegaan. CityJet kijkt naar vijftien nieuwe toestellen. De Ierse krant The Independent weet te melden dat de laatste twee kandidaten de Sukhoi Superjet en een Embraer zijn. Vermoedelijk gaat het in het geval van Embraer om de ERJ170/175.
CityJet hoopt binnen enkele weken de koop aan te kondigen. Het eerste toestel moet in 2016 worden geleverd en binnen 18 maanden moet er een geheel nieuwe vloot zijn.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

