AirlinesOnderwerp

Air Astana least nieuwe airbussen

Air Astana least via Aercap drie A321neo’s en één A320neo. De vier toestellen worden met name ingezet op de langere routes naar Azië en Europa. Dit meldt ATWonline.

De maatschappij sloot eerder een leasecontract met Air Lease voor twee A30neo’s en vijf A321neo’s. Het eerste toestel uit deze overeenkomst, een A320neo, moet in de lente van volgend jaar geleverd worden. De andere toestellen komen in 2018 en 2019.

B757

Air Astana is een fervent pleitbezorger van een nieuwe Boeing 757. Met de grootste narrowbodies kan de maatschappij bestemmingen in Europa en Azië bedienen. In 2005 stopte Boeing met de productie van het toestel.

Als het aan Astana ligt, wordt er een nieuwe variant van het toestel ontwikkeld. “Dat vinden we een heel goed idee, we zijn gecharmeerd van het toestel”, zei CEO Peter Foster vorig jaar in gesprek met ATW. Toestellen van Airbus voldoen niet helemaal aan de wensen van de maatschappij. “De A320neo doet niet echt wat we willen, maar het is het beste wat er nu kan”, stelde Foster.

 

 

Tags

Bas Joosse

Senior editor. Bas is journalist en van jongs af aan gefascineerd door de luchtvaart. Hij woont vlakbij Schiphol en komt er graag. Hij is sinds het begin verbonden aan Up in the Sky. Verder is Bas eindredacteur voor een tijdschrift en werkt in de luchtvaartindustrie.

Gerelateerde artikelen

Back to top button