Wat kan Boeing nog halen in India?
Onlangs sloot Airbus een megadeal met IndiGo voor 250 A320’s en pakte daarmee een groot deel van de markt. Van de 300 narrow-body’s die momenteel in India vliegen is zestig procent een Airbus, Boeing heeft het restant in handen, stelt SeekingAlpha.
Boeing voorspelt een vraag naar 1.460 nieuwe narrow-body’s in de komende twintig jaar. Airbus heeft al een flink deel daarvan in handen met 531 bestellingen. Boeing heeft slechts 52 bestellingen in de boeken staan. Toch moeten er dan nog 866 orders worden verdeeld, al zijn voorspellingen van zowel Boeing als Airbus rooskleuriger dan de werkelijkheid.
Wereldwijd zijn de bestelling ongeveer fifty-fifty verdeeld over de twee spelers. Verreweg de meeste short-haul vliegtuigen zullen naar low-cost carriers gaan en die hebben het liefst één type toestel. Met IndiGo en GoAir in de boeken doet Airbus goede zaken. Kijkend naar de huidige bestellingen zal Boeing minder dan 150 toestellen gaan leveren. Maar gekeken naar wat er nu vliegt zou Boeing ruim 500 orders gaan krijgen. Airbus inhalen in India lijkt echter een flinke opgave met een voorspelde aantal bestellingen van 800 tot maximaal 1.300 toestellen.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

