fbpx
AirlinesKLMNieuwsOnderwerpenSchiphol Airport

KLM voert wijzigingen zomerdienstregeling door

KLM heeft deze week een aantal wijzigingen doorgevoerd in de zomerdienstregeling van 2016. De veranderingen worden van kracht als het zomerseizoen van start gaat, op 27 maart volgend jaar. De maatschappij wijzigt de frequentie van bepaalde vluchten, maar ook het type toestel voor sommige routes. Alle veranderingen worden bekend gemaakt door Airlineroute.

De  meeste wijzigingen in het schema zijn toestelwijzigingen. Zo wordt op een aantal vluchten het eerdere  toestel vervangen door  een  Airbus A330-300. Dit gebeurt bijvoorbeeld op de vluchten Amsterdam – Almaty, Amsterdam – Havana, Amsterdam – Vancouver, Amsterdam – Washington Dulles en Aruba – Amsterdam.

Zo zal de route Amsterdam – Kuala Lumpur – Jakarta vijf keer per week met de B777-300ER worden gevlogen en twee keer met de B777-200ER. Die verdeling is nu zes om één. Daarnaast worden de  toestellen op de routes Amsterdam – Lagos en Amsterdam – Lima vervangen door respectievelijk de B777-200ER en de  B777-300ER.

Op de vluchten van Amsterdam naar New York JFK worden de B747-400combi en de B777-200ER ingezet, in plaats van de normale de B747-400 en de B777-300ER.

Frequenties

Naast het vervangen van sommige vliegtuigen wordt ook de frequentie van sommige routes aangepast.

Zo zal de route Amsterdam – Kaapstad in eerste instantie worden verhoogd van vijf naar zes vluchten per week, waar het na vier juli toeneemt van zes naar zeven vluchten per week. Ook de vluchten van Amsterdam naar Los Angeles, Mexico City en Shanghai Pu Dong worden vaker uitgevoerd.

Verder wordt de frequentie van de route Amsterdam – Taipei Taoyuan – Manila verhoogd naar zes wekelijkse vluchten. Het aantal vluchten van Amsterdam naar Houston wordt verminderd van negen naar zeven vluchten per week.

Dreamliner

Naast al deze wijzigingen heeft KLM ook specifieke wijzigingen doorgevoerd voor de nieuwe Boeing 787-9. Die zijn hier te zien.

Help mee de meest realistische B737NG-simulator naar Nederland te halen!

Bij Up in the Sky houden we van de luchtvaart, dat moge duidelijk zijn. Nu willen we de nieuwste B737NG-simulator mét 4K-resolutie-projectors op de Nederlandse (particuliere) markt brengen. De benodigde investering hiervoor bedraagt anderhalve ton. Wil jij meehelpen financieren en rente ontvangen? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button