Air France-KLM zag een stijging van 24% in september vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. Het overgrote deel was echter te verklaren doordat er dit jaar geen lamleggende Franse pilotenstaking was. Zonder die staking was de groei 1%.
Door de staking zijn de cijfers moeilijk te vergelijken. Wat wel duidelijk is dat (exclusief de staking) er 1% meer capaciteit was en 1,6% meer passagiers. De vliegtuigen zaten dus iets voller: 86,8%, 0,5 procentpunt meer dan het jaar ervoor. Air France en KLM zagen samen 7,1 miljoen passagiers in september dit jaar.
Transavia groeide wederom flink door. Er was 4,9% meer capaciteit, maar 4% meer traffic. Daardoor was er iets meer ruimte in de vliegtuigen: 91,6% van de stoelen was gevuld. Er waren 1,2 miljoen passagiers., 8,4% meer, ze vlogen dus minder ver dan vorig jaar. Transavia France groeide met 34%.
Cargo maakt een enorme duikeling. Traffic ging met 10,8% omlaag (in de berekening waar de staking eruit gefilterd wordt). De capaciteit volgde de grote daling niet, die werd slechts 6,5% minder. Hierdoor ging de loadfactor met 2,9 procentpunt omlaag, naar minder dan 60%.