Transavia en KLM bieden komende winter meer stoelen aan. KLM heeft 2,9 procent meer ruimte, Transavia gaat daar ruim overheen met 9,1 procent. Voor heel Air France-KLM stijgt de capaciteit met 1,5 procent.
De capaciteitsverhoging bij KLM komt vooral door de levering van nieuwe toestellen. De B787-9 wordt vanaf 13 november geleidelijk aan ingezet op diverse routes. Veelal vervangt de Dreamliner de A330, wat concreet betekent dat er onder andere meer stoelen bij komen. Ook worden er extra 777-300ER’s aan de vloot toegevoegd.
Binnen Europa handhaaft KLM de verbindingen naar Belfast, Krakau en Montpellier die afgelopen zomer werden toegevoegd. Het aantal vluchten naar Florence wordt verhoogd naar zestien (nu nog veertien) en Bristol krijgt 26 KLM-toestellen per week op bezoek. Dat zijn er nu nog 21.
Long-haul
Op de long-haul routes verschuift KLM de focus naar Amerika. Het Canadese Edmonton wordt drie keer per week aangedaan, evenals de route naar Bogotá en Cali in Chili. Atlanta krijgt straks vaker bezoek van de blauwe toestellen, nu gaan er twaalf vluchten per week, straks zijn dat er maximaal veertien. Samen met Delta biedt KLM 56 verbindingen per week
In Zuid-Amerika houden Buenos Aires en Santiago de vier wekelijkse vluchten uit Amsterdam. Richting Aruba en Bonaire wijzigt de maatschappij ook de vluchtschema’s. Op sommige dagen komen er rechtstreekse vluchten bij. Vanaf 2016 komt er een vlucht naar Havana bij
In Japan vervalt de vlucht naar Fukuoka door een tegenvallende bezettingsgraad. De route naar Osaka zal minder vaak gevlogen worden. Naar Afrika wordt een aantal vluchten aangepast. Onder andere Kilimanjaro/Dar es Salaam en Kigali/Entebbe worden vaker aangedaan.
Transavia
Vooral Transavia groeit flink. De wintersportbestemmingen Innsbrück en Salzburg krijgen meer vluchten. Vanuit Eindhoven wordt de frequentie naar Kopenhagen opgeschroefd, vanaf Rotterdam gaan maar vluchten naar Berlijn en Wenen. Barcelona wordt vanaf Schiphol nog vaker aangedaan. Komende winter neemt de maatschappij drie nieuwe B737-700’s af.