American Airlines komt volgend jaar met low-cost tickets. Met de lage prijzen wil de maatschappij de concurrentie met de Amerikaanse low-cost carriers aangaan. Dit melden diverse media.
Volgens CEO Scott Kirby vliegt 87 procent van de American-reizigers slechts één keer per jaar. Deze groep stapt makkelijk over naar een andere airline als die een betere prijs biedt. De groep zorgt wel voor een groot deel van de omzet. Skift.com schrijft dat dit aandeel hoger ligt dan vijftig procent.
Om te voorkomen dat passagiers weglopen bij American, gaat de maatschappij ook ‘bare bone’ tickets aanbieden: tickets waarbij niets inbegrepen is. Met deze tickets wil Kirby de directe concurrentie met maatschappijen als Spirit en Southwest aan gaan. Beide maatschappijen vervoeren vanaf Dallas en Chicago inmiddels meer passagiers dan American, dat een hub heeft op beide luchthavens.
Tegelijkertijd is Kirby niet bang om de concurrentie met andere full-service carriers op te zoeken, zoals Delta en United. “We passen onze prijzen ook op hen aan”, stelt hij.
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze voor eventjes terug 💙✈️ Bestellen kan via de webshop van Up in the Sky
