Tot en met het derde kwartaal van 2015 schrijft Garuda Indonesia weer zwarte cijfers met een netto-inkomen van $ 51,4 miljoen. Dit is een groei van 123,4% in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar toen de maatschappij een verlies leed van $ 220,1 miljoen.
President en CEO van Garuda Indonesia Arif Wibowo meldde op vrijdag ook dat het bedrijf er eveneens in is geslaagd om de totale omzet verder te vergroten van $ 2,831 miljard in 2014 (januari-september) naar $ 2,845 miljard in dezelfde periode in 2015. Ondertussen werden de totale lasten verlaagd van $ 3,08 miljard naar $ 2,72 miljard. “De verbeterde prestaties van het bedrijf zijn het resultaat van de strategic business development maatregelen die worden uitgevoerd middels het ‘Quick Wins’ programma. Daarnaast is er een strak kostenefficiëntiebeleid dat begin dit jaar in werking werd gezet”, aldus Arif. Hij benadrukte dat deze prestatie komt in een zeer woelige tijd voor de luchtvaartsector met enorme uitdagingen zoals een trage economie en een aantal “force majeures” of natuurrampen, zoals vulkaanuitbarstingen en nevel.
In het derde kwartaal van 2015 vervoerde Garuda Indonesia 17,69 miljoen passagiers, waarvan 3,18 miljoen internationaal en 14,51 miljoen nationaal. Dit tegenover een totaal van 15,56 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Garuda slaagde er eveneens in om de Seat Load Factor (SLF) te vergroten naar 77,3% in 2015 ten opzichte van 70,5% in 2014. Hetzelfde geldt voor de on time performance (OTP), waarbij een OTP werd bereikt van 88,2% met een aircraft utilization van 09:11 uur.
In het derde kwartaal van 2015 vergrootte Garuda Indonesia haar marktaandeel in zowel de nationale als de internationale markten. Met een nationale groei naar 44% ten opzichte van 37% in 2014 en een internationale groei van 22% in 2014 naar 28% in 2015.
Momenteel heeft Garuda Indonesia Group 181 vliegtuigen in gebruik, waaronder acht Boeing 777-300ER, 22 Airbus A330-200/300, twee Boeing 747-400, tien ATR72-600, vijftien Bombardier CRJ1000 NextGen, 88 Boeing 737-300/500/800NG en 36 Airbus A320, met een gemiddelde leeftijd van 4,7 jaar. Tegen het einde van 2015 wordt dit aantal verhoogd naar 187 vliegtuigen, waarvan 143 voor Garuda Indonesia en 44 voor Citilink en wordt de gemiddelde leeftijd 4,2 jaar.
In lijn met de continue verbetering van haar service werd de cabin crew van Garuda Indonesia dit jaar voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot World’s Best (Skytrax) en staat Garuda Indonesia momenteel op de achtste plek in de “World’s Best Airline” list.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!