Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Wizz Air maakt eerdere plannen met Airbus definitief

    07/11/2025

    Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

    07/11/2025

    ‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

    07/11/2025
  • Achtergrond

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Met suïcidale neigingen door de vliegkeuring? | Column

    02/11/2025

    ‘Geef mij maar het vliegtuig!’

    01/11/2025

    Het korte turbulente tweede leven van een paar KLM 747’s

    01/11/2025
  • Editors’ choice

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

    07/11/2025

    ‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

    07/11/2025

    Turkish Airlines verzekert cruciale vlootuitbreiding

    06/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Emirates: Delta had Dubai route niet op hoeven heffen
Airlines

Emirates: Delta had Dubai route niet op hoeven heffen

Door Joeri van Ormondt1 november 2015, 07:20Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Delta staakt de vluchten tussen Atlanta en Dubai, maar volgens Emirates zouden ze dat niet hoeven doen.

De concurrentie van de drie grote Golfmaatschappijen is de reden voor het besluit. Dit laat de maatschappij in een verklaring weten. Opmerkelijk is dat Emirates niet van Dubai naar Atlanta vliegt. De route is volgens Emirates winstgevend voor Delta met een loadfactor van 85%. Emirates zegt dit berekend te hebben op basis van ‘industry data’. Met die loadfactor zou de winst circa 7% zijn, ongeveer $ 10 miljoen per jaar. “By any airline’s standards, these are lucrative conditions and hardly reason to cease the Atlanta-Dubai service”, aldus Emirates. Delta zegt dat de route al tweejaar verlieslatend is.

Emirates zegt in een verklaring samen met de routeplanners te kijken of de route naar Atlanta kan worden opgestart zodra Delta het strijdtoneel verlaat.

De laatste vlucht van Delta vindt plaats op 11 februari 2016. “De 777’s die worden ingezet, worden verplaatst naar routes waar sprake is van een level playing field”, staat in de verklaring. De route Atlanta-Dubai wordt ‘verstoord’ door de Golfmaatschappijen. Emirates, Etihad en Qatar zouden worden gesubsidieerd door de regering, is het standpunt van Delta, American en United.

Tussen 2008 en 2014 zijn er volgens Delta elfduizend stoelen bijgekomen op routes tussen de VS en de Golfstaten. Het merendeel van deze stoelen is toegevoegd door de Golfmaatschappijen, stelt de maatschappij. Zelf vliegt Delta vier keer per week met een 777 heen en weer naar Dubai. Naar Doha en Abu Dhabi wordt niet gevlogen.


Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Atlanta Delta Dubai Emirates
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Joeri van Ormondt
  • Website
  • LinkedIn

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde Artikelen

Groot aantal MD-11’s aan de grond, FAA grijpt in

09/11/2025Niek de Weert

Koud record voor Airbus in Antarctica

08/11/2025Niek de Weert

De vliegende start van een Transavia-captain

08/11/2025Lieneke Koornstra
Recent

Groot aantal MD-11’s aan de grond, FAA grijpt in

09/11/2025

Koud record voor Airbus in Antarctica

08/11/2025

Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

08/11/2025
Populair

KLM 737 vliegt van Amsterdam naar Enschede

05/11/2025

Russische vliegtuigen op bezoek in Zuid-Amerika

07/11/2025

Amerikaanse superdrone gaat de lucht in

05/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?