Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

    17/05/2025

    Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025
  • Achtergrond

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Russische airline vervangt ervaren piloten door nieuwkomers

    15/05/2025

    KLM over nieuwe route: ‘Zover is het nog lang niet’

    14/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Brandstoftekort stopt mogelijk Nepalese maatschappijen
Nieuws

Brandstoftekort stopt mogelijk Nepalese maatschappijen

Joeri van OrmondtDoor Joeri van Ormondt08/11/2015Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Nepal heeft niet voldoende brandstof voor binnenlandse vluchten. Mogelijk worden deze binnenkort gestaakt.

Nepal heeft al langer te maken met grote brandstoftekorten. Internationale vluchten kunnen al een maand niet tanken op Kathmandu Airport. Deze toestellen komen met voldoende brandstof binnen om ook weer weg te kunnen. Korte vluchten vliegen in één keer naar de eindbestemming, de langere vluchten maken nog een tussenstop voor kerosine. Deze maatregel is ingevoerd zodat er voldoende brandstof is voor binnenlandse vluchten.

De brandstof komt sinds kort binnen dankzij de Nepal Airline Corporation die per vliegtuig brandstof uit India importeert voor de Nepal Oil Company. Deze route via NAC en NOC is de enige manier om aan brandstof te komen. Er komt nu zo weinig brandstof binnen dat zondag al enkele binnenlandse vluchten niet uitgevoerd kunnen worden. Hiervoor werd per tankwagen brandstof geleverd vanuit India.

Volgens Nepal beperkt India de verkoop van olie sinds twee maanden en schroeft de hoeveelheid steeds verder terug. India zegt de brandstof niet te kunnen leveren omdat er een blokkade is van een opstandige groepering bij de grens tussen Nepal en India. Nepal en China zijn in gesprek voor een alternatief voor de Indiase brandstofleveringen. India zegt nu ook per vliegtuig te willen gaan leveren.

Nu vliegt een B757-200 van Nepal Airlines naar Kolkata in India om de tanks helemaal vol te gooien met in totaal 33 ton aan brandstof. De trip kost 7,5 ton en met de nodige reservebrandstof kan er per keer ruim 20 ton uit het toestel worden gehaald. Alleen voor binnenlandse vluchten is 50 ton per dag nodig. Een liter kost in Kolkata € 0,59 en wordt in Kathmandu voor € 1,87 verkocht.


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Brandstof Kathmandu kerosine Nepal
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Joeri van Ormondt
  • Website
  • LinkedIn

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde Artikelen

Vlammen uit motor KLM 777 | Video

17/05/2025Redactie

Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

17/05/2025Redactie

Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

17/05/2025Redactie
Recent

Vlammen uit motor KLM 777 | Video

17/05/2025

Verkeerstoren Schiphol nog iets langer ‘bloot’

17/05/2025

Finnair onderzoekt gevolgen vluchten Schiphol

17/05/2025
Populair

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

Passagiers riskeren boete bij Turkse airlines

14/05/2025

Dit Nederlandse vliegveld krijgt F-35’s

15/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?