fbpx
NieuwsOpmerkelijk

Boeing patenteert nieuwe indelingen businessclass

Een stoelindeling van drie rijen en drie stoelen, ook wel bekend als 3-3-3. Dat klinkt als een ideale indeling voor economy class. Boeing heeft nu patent aangevraagd om een nog grotere indeling te gebruiken, in de business class. Dit meldt de Daily Mail.

Hoe meer stoelen in een toestel, hoe meer het toestel oplevert. Dat zal bij Airbus hebben meegespeeld toen zij de 615-stoelenvariant van de A380 introduceerden. Boeing probeert daar nu een schepje bovenop te doen, met een businessclass indeling waar twaalf stoelen in passen, in een 3-3-3-3 opstelling.

Patent-cabine_indeling-Boeing1
De passagiers zitten volgens het patent in vier groepen van drie bij elkaar: twee kijken elkaar aan, waarbij één persoon dus ‘achteruit’ vliegt, daarnaast zit nog één passagier. Die derde stoel bevindt zich ter hoogte van de benen van de andere twee passagiers. Voor deze indeling zijn drie gangpaden nodig, nu zijn dat er nog twee.

Ook moeten tien stoelen in een economy-indeling mogelijk zijn, in een 2-6-2 lay-out. Voor meer ‘ruimte’ is er ook een 2-5-2 indeling opgenomen. De patentaanvraag bevat ook een idee voor een app, waarmee maatschappijen kunnen visualiseren hoe zo’n niet-standaard indeling eruit zou zien. Maatschappijen kunnen in de app onder meer de cabinebreedte en de stoelafmetingen opgeven, waarna de nieuwe indeling zichtbaar wordt.

 

 

Veel aanvragen
Luchtvaartmaatschappijen vragen jaarlijks vele patenten aan, met name Airbus liep voorop in het aanvragen van opmerkelijke patenten; losse vliegtuigcabines of gestapelde passagiers. Of die patenten ooit waarheid worden, blijft zeer twijfelachtig. Hetzelfde geldt voor dit patent van Boeing.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button