Het internationale vakblad Air Transport World (ATW) heeft Etihad Airways verkozen tot ‘Airline of the Year 2016’.
De jury, bestaande uit de redactieraad van ATW, beloont Etihad Airways voor haar duidelijke visie, succesvolle organische groei ondersteund door een unieke strategie van partnerschappen en commerciële focus die al vier opeenvolgende jaren zorgt voor nettowinst. Ook de snelle uitbreiding van het gemotiveerde personeel, de ontwikkeling van innovatieve producten en diensten inclusief The Residence by Etihad, en het sterke leiderschap van de luchtvaartmaatschappij dragen bij tot de keuze voor Etihad Airways als ‘Airline of the Year 2016’.
ATW roemt ook Etihad vanwege de “consequent diplomatieke, waardige en verzekerde reacties op aanvallen van VS maatschappijen op de golfmaatschappijen. Etihad heeft daarin een krachtig verweer ontwikkeld van het business model en strategie.”
James Hogan voegt hieraan toe: “There have been attacks on our business model but we have chosen to let our service, our routes and our competitive offer do the talking.
Air Transport World hoofdredacteur Karen Walker zegt: “I am absolutely delighted to recognise Etihad Airways as ATW’s Airline of the Year 2016. In a fiercely competitive market where much ends up looking the same, James Hogan and his team prove that you can set your airline apart through innovative thinking, creative customer products and a fierce adherence to delivering against a clear vision. I congratulate Etihad Airways for a most deserving achievement.”
James Hogan, Etihad Airways’ President en Chief Executive Officer, zegt: “I am pleased to accept this award on behalf of the 27,000 employees of the Etihad Airways group around the world. I applaud their commitment, dedication and hard work in pursuit of our goal to be the world’s best airline.”