fbpx
NieuwsOnderwerpen

Cargolux begint met selectie en training 100 nieuwe piloten

Vrachtmaatschappij Cargolux start met aannemen en trainen van 100 nieuwe piloten.

De maatschappij heeft inmiddels 52 kandidaten geselecteerd en begint in januari met de eerste acht op te leiden. Elke maand tot en met juli volgen er weer acht.

De overige 48 plaatsen moeten nog gevuld worden. De volgende sollicitatierondes zijn in februari, maart en april. Deze groep piloten zal vanaf juli worden getraind om op Cargolux vluchten te kunnen gaan uitvoeren.

CAO
Cargolux heeft het verlichten van de werkdruk en het rooster makkelijker rond krijgen als doel voor komend jaar. De balans werk-vrije tijd zal voor piloten verbeteren door de komst van een nieuw stand-by systeem en mogelijkheden part-time te gaan werken. De directie hoopt met deze maatregelen nu wel tot overeenkomst te kunnen komen met de vakbond. Cargolux wil ook groeien. Tot het derde kwartaal van 2016 wordt de vloot met één toestel uitgebreid naar 26. Er gaan twee omgebouwde B747-400BCF’s uit de vloot en daar komen drie B747-400F’s, met neusdeur voor terug. Naast de 100 piloten komen er ook nog 20 andere arbeidsplekken die ingevuld moeten worden.

Sollicitanten
De nieuwe piloten beginnen als first officer. De onlangs gesloten nieuwe CAO is meteen van kracht voor de nieuwe piloten. De vakbondsleider zegt over het aannamebeleid van Cargolux: “The hiring of 100 additional pilots marks a strong sign in guaranteeing growth in Luxembourg and reinforcing Luxembourg as a logistics hub. This will further help preventing fatigue of Cargolux pilots; which is an important step for enhancing the safety of flight operations.”

Solliciteren kan nog. Een sollicitant heeft minimaal een ATPL nodig en moet gewerkt hebben als first officer.

Help mee de meest realistische B737NG-simulator naar Nederland te halen!

Bij Up in the Sky houden we van de luchtvaart, dat moge duidelijk zijn. Nu willen we de nieuwste B737NG-simulator mét 4K-resolutie-projectors op de Nederlandse (particuliere) markt brengen. De benodigde investering hiervoor bedraagt anderhalve ton. Wil jij meehelpen financieren en rente ontvangen? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie.

Joeri van Ormondt

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde artikelen

Back to top button