Etihad wijzigt de cabine-indeling van de helft van de 787-9’s. De toestellen worden uitgevoerd zonder first class, ten gunste van een grotere economy-class.
Volgens Australian Business Traveller worden 21 787-9’s uitgerust in een three class lay-out; 195 economy stoelen, 28 business-plaatsen en acht first class-suites. Twintig 787’s krijgen een substantieel grotere economy-class, doordat de acht economy-suites verwijderd worden. De businessclass blijft in de tweeklassen-indeling even groot, maar het aantal economy stoelen neemt toe van 195 naar 271.
Welk type Dreamliner op welke route wordt ingezet, hangt volgens CEO James Hogan af van de vraag. “De drieklassen-787 zetten we vooral in naar hoofdsteden waar veel vraag is naar premium-plaatsen”, zegt Hogan tegen Australian Business Traveller. Op vluchten waar die vraag er niet is, zal een 787 met twee klassen worden ingezet.
Onder anderen Johannesburg, Dusseldorf, Perth, Shanghai en Istanbul krijgen een ‘first-free’-787 op bezoek. Dusseldorf heeft, zoals de planning er nu uitziet, op 1 mei de ‘primeur’.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
