De allerbeste wensen van het voltallig Up in the Sky team!
Dit allereerste artikel van 2016 is ter gelegenheid van het nieuwe jaar voor één keer een wat persoonlijker bericht.
2015
Wat een jaar was 2015 voor Up in the Sky. Ik zie het als een heftige cross-wind landing, waar we overigens regelmatig filmpjes van online zetten. ‘Up’, zoals we het op de redactie noemen, groeide onstuimig. In 2015 zagen we 3x zoveel bezoekers als in 2014. Elke maand verpulverde de records van de maand ervoor. We zijn heel blij met de grote getallen waarin jullie ons bezoeken. Heel veel dank daarvoor, dat is waar we het voor doen!
De grote stroom liet de website af en toe groeistuipen hebben. We merkten dit vooral achter de schermen en hebben de ‘schade’ voor de bezoeker tot een minimum beperkt kunnen houden. Na meerdere upgrades hebben we nu een website die de afgelopen 2, 3 maanden stabiel heeft gedraaid. Daarmee zijn we gereed voor 2016. Tegelijkertijd stond er een grote upgrade van het uiterlijk van de site in de steigers. Dat was hard werken, maar het resultaat is er dan ook naar. Vinden we zelf tenminste 😉
Niet alleen het aantal bezoekers groeide, ook het team werd enorm vergroot. Redacteuren, researchers, fotografen, IT’ers en diverse nieuwe partners kregen we er bij! Ook wilden een aantal gevestigde namen als columnist aan de slag. Dat vinden we te gek! Leuk om met al die mensen samen te werken! Tegelijk geeft het Up in the Sky de slagkracht die bij Breaking News nodig is. Als er iets ingrijpends gebeurt staat ineens een team van 20 man klaar om een bijdrage te leveren om de lezer, jullie, zo snel mogelijk correct nieuws te brengen. Waar mogelijk met filmpjes en foto’s, die altijd eerst worden gescreend. Jou adequaat informeren over groot nieuws zien we als een belangrijke taak.
Zeker, we hadden soms een foutje in de berichtgeving. We hebben gemerkt dat consequent een dagelijkse en actuele berichtenstroom van 10 tot 20 berichten plaatsen totaal anders is dan af en toe een berichtje schrijven. En dan gaat er weleens iets mis. Dat vinden we heel jammer en proberen we te voorkomen, ondertussen is het niet altijd te voorkomen. Gelukkig hebben we jullie die dan meteen een berichtje sturen. Daar zijn we heel blij mee! Gedurende het jaar hebben we een aantal interne verbeteringsslagen gemaakt, zoveel mogelijk eenheid in de berichtgeving proberen te krijgen en de kwaliteit op een aantal vlakken verhoogd. Daar hebben een aantal mensen heel hard aan gewerkt en dat wierp zijn vruchten af! We beseffen dat we er nog niet zijn en werken er nog steeds hard aan.
2016
De volgende teamleden hebben zich alweer aangediend! We gaan door met wat we doen en dat verder uitbreiden. Voor 2016 staan er een aantal nieuwe rubrieken en leuke ideeën in de planning. Een klein tipje van de sluier: we krijgen een nieuw beeldmerk, vernieuwde dochtersites en we komen met reisartikelen, met een geheel eigen Up in the Sky inslag. Dankzij het vele interne stroomlijnen in 2015 en de almaar groeiende bezoekersstroom hopen we ons in 2016 definitief te vestigen.
Help ons daarbij! Draag jij Up een warm hart toe? Help ons dan verder te groeien. Deel af en toe een berichtje op social media, raad ons aan bij je vrienden, kennissen of zakenrelaties of zet ons nieuwsscript op je website.
Wat wil jij?
Zoals ik al eerder zei: zonder jou zijn we helemaal niks! Dus aan jou de vraag: wat wil je in 2016? Wat zou jij graag op de website zien? Wat kan er af? Waar schrijven we te weinig over? Wat mis je? Hieronder staan de comments open om je mening te laten horen. Je kan ons ook tweeten, facebooken, Linkedinnen, contactformulieren, feedbackformulieren of mailen op info [at] upinthesky.nl.
De allerbeste wensen voor 2016! En hopelijk tot ziens!
Joeri
hoofdredacteur