Thaise regionale maatschappij Kan Air kijkt voor uitbreidingsmogelijkheden naar lease van SuperJets SSJ100’s. Dit meldt de Bangkok Post.
Het Russische United Aircraft Corporation (UAC) is in gesprek met Kan Air. De maatschappij zou geïnteresseerd zijn in drie toestellen om in te zetten op de binnenlandse routes. De gesprekken zijn gaande sinds de Russische premier Medvedev in april in Thailand was.
Rusland probeert al langer voet aan de grond te krijgen in Zuidoost-Azië voor vliegtuigen voor de regionale markt. LAO Airlines is de enige gebruiker van het toestel in de regio met een vloot van één. De president van Kan Air heeft aan de krant bevestigt dat er gesprekken gaande zijn met de Russische bouwer.
De gesprekken gaan over drie SSJ100’s die enkele jaren bij een Russische operator in gebruik waren met elk 98 stoelen. Kan Air zegt nu te wachten op de voorwaarden van UAC, daarna kunnen de gesprekken door gaan. “We have yet to see what they can offer and see if the proposition is attractive enough.”
Kan Air is ook in gesprek met leasemaatschappij GE Capital om twee A320’s te leasen. De partij met de beste deal krijgt de opdracht.
Momenteel vliegt de maatschappij vanaf de hub Chiang Mai met een ATR 72-500’s (66 stoelen), een Cessna Grand Caravan 12 stoelen) en een Hawker Beechcraft Premier met zes stoelen. Kan Air vliegt routes die andere maatschappij niet vliegen, vooral naar kleine vliegvelden in de regio. De relatief langere routes die Kan Air vliegt gaan naar de kustplaatsen Hua Hin en U Tapao (Pattaya). Andere bestemmingen liggen in de noordelijke of oostelijke regio: Mae Hong Son, Pai, Nan, Khon Kaen, Ubon Ratchathani en Phitsanulok.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!