Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

    19/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol weer compleet

    19/05/2025

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    Grote variatie ‘vogels’ op Fly-in Hoogeveen | Foto’s

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025
  • Achtergrond

    De A320 crash in de javazee | Analyse

    20/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Malaysia Airlines beperkt bagageruimte op Europese vluchten
Airlines

Malaysia Airlines beperkt bagageruimte op Europese vluchten

Bas JoosseDoor Bas Joosse05/01/2016Update:05/01/2016Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Passagiers die met Malaysia Airlines van Kuala Lumpur naar Parijs en Amsterdam vliegen, mogen de komende tijd minder bagage meenemen. Volgens de maatschappij komt dit door veiligheidsredenen en een onverwacht sterke tegenwind. Dit stelt de carrier op de eigen website.

Om veiligheidsredenen vliegen de vluchten naar Londen, Parijs en Amsterdam via een langere route. In combinatie met de tegenwind zorgt dat er voor dat de maatschappij minder vracht mee kan nemen. Door de langere route moet er meer kerosine aan boord mee, wat invloed heeft op de maximum take-off weight.

Vanaf vandaag mogen passagiers in de economy class zeven kilo één stuk handbagage meenemen, van maximaal zeven kilo. Business- en First Class passagiers mogen twee stukken bagage meenemen van in totaal veertien kilo. Het is mogelijk om de bagage in te checken als ruimbagage, maar Malaysia waarschuwt dat de koffers dan later aankomen op de bestemming. De maatregelen gelden tot nader order, aldus de carrier.

Maandagmiddag meldde Malaysia via Twitter dat de beperkingen voor de vluchten naar Londen weer zijn opgeheven. Voor de vluchten naar Amsterdam en Parijs gelden ze nog steeds.

[UPDATE] Please note normal baggage allowance on flights to LHR operated by the A380 aircraft has been restored. TQ. https://t.co/vsrpEYEHqw

— Malaysia Airlines (@MAS) January 5, 2016

Nieuwe route
Op radarbeelden van Flightradar24 is te zien dat de vluchten naar Europa nu over Saudi-Arabië en Egypte vliegen. Dit gebeurt al sinds 6 december 2015. Alle vluchten met vluchtnummers MH16, MH2 (naar Londen) en MH20 (Parijs) zijn sindsdien met vertraging geland.

Malaysia Airlines bans checked baggage on flights to London, Amsterdam & Paris because of "strong head winds" pic.twitter.com/CbDvIN1f3R

— Flightradar24 (@flightradar24) January 5, 2016


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Bagage kerosine Malaysia
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Bas Joosse
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Senior editor. Bas is journalist en van jongs af aan gefascineerd door de luchtvaart. Hij woont vlakbij Schiphol. Hij is sinds het begin verbonden aan Up in the Sky. Verder is Bas eindredacteur voor een tijdschrift en werkt in de luchtvaartindustrie.

Gerelateerde Artikelen

Franse luchthaven onder water | Video

20/05/2025Redactie

Opnieuw problemen bij Zwitserse verkeersleiding

20/05/2025Redactie

Maaltijdbezorger neemt verkeerde afslag

20/05/2025Redactie
Recent

Franse luchthaven onder water | Video

20/05/2025

Opnieuw problemen bij Zwitserse verkeersleiding

20/05/2025

Maaltijdbezorger neemt verkeerde afslag

20/05/2025
Populair

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

18/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?