Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

    15/06/2025

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025
  • Achtergrond

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025
  • Editors’ choice

    KLM-avontuur: nachtelijk zeilen

    14/06/2025

    De meest briljante Nederlandse vliegtuigbouwer? | Interview

    14/06/2025

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Lufthansa perst meer stoelen in nieuwe A320
Airlines

Lufthansa perst meer stoelen in nieuwe A320

Joeri van OrmondtDoor Joeri van Ormondt15/01/2016Update:15/01/2016Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Lufthansa gaat de seat pitch verkleinen met de komst van de A320neo. Nog in januari zal het gloednieuwe toestel geleverd worden.

A320neo
Wanneer Lufthansa precies de nieuwe A320neo zal ontvangen, is nog onduidelijk. Airbus heeft wel aangegeven dat dit in januari zal zijn. De neo krijgt van de Duitse flagcarrier een vernieuwde indeling. De romp van de neo en de ceo zijn precies hetzelfde wat betreft afmetingen. Doordat de toiletten en keuken minder ruimte in beslag gaan nemen in de neo, is er meer ruimte voor de cabine. Er wordt dus efficiënter met de ruimte voor passagiers omgegaan. Er gaan 2 volledige rijen extra stoelen in, in totaal 12 stuks. De A320neo zal 180 passagiers mee kunnen nemen, ten opzichte van 168 in de A320ceo.

Business
Voor business class reizigers betekent het nieuwe toestel meer beenruimte. De pitch gaat naar 81 centimeter (32″), dit was 76 centimeter (30″). Hiermee komt Lufthansa weer op één lijn met de indeling die dochterbedrijf Austrian onlangs introduceerde.

Economy
De economy passagier heeft nu nog 76 centimeter van hoofdsteun tot hoofdsteun (zo wordt de pitch gemeten). In de neo verkleint Lufthansa dat naar 74 centimeter. Ook airberlin en easyJet bieden deze afmetingen. Andere Lufthansadochters Swiss en Austrian hebben ook 74 centimeter in de toeristenklasse. Een Lufthansa woordvoerder zegt echter dat de stoelen dunner zijn en daardoor precies hetzelfde comfortniveau bieden als in de A320ceo.

Besparing
Een neo is 15% zuiniger dan een neo volgens Airbus. Doordat er 7% meer passagiers in een toestel gaan worden de kosten per stoel nog lager en bespaart Lufthansa circa 20% aan kerosine met het nieuwe werkpaard voor de korte afstand.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Airbus A320neo Cabine Lufthansa Pax
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Joeri van Ormondt
  • Website
  • LinkedIn

Oprichter. Joeri heeft samen met Sander in 2013 Up in the Sky opgericht. Tot medio 2020 was hij eigenaar. Nu is hij gastredacteur. Daarnaast is hij logopedist-stottertherapeut bij De Stotterpraktijk.

Gerelateerde Artikelen

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025Redactie

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025Redactie

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025Redactie
Recent

ANWB-traumahelikopters vaker ‘s nachts de lucht in?

15/06/2025

Is het einde van goedkope vliegtickets gekomen?

15/06/2025

Nep-steward vliegt jaren gratis

14/06/2025
Populair

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025

Airbus daagt Boeing uit met supersized A350

12/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?