Qatar heeft de A320neo nog niet in gebruik genomen; er zijn opnieuw problemen met het toestel. Volgens Aero Telegraph leveren de motoren nu te weinig vermogen omdat de buitentemperatuur te hoog is.
Qatar Airways had de launch-customer van de ‘neo’ moeten worden, maar de maatschappij was niet tevreden met de prestaties van de Pratt&Whitney motoren. Die moeten eerst drie minuten draaien voor het toestel mag vertrekken. Hoewel Lufthansa daar zeer tevreden mee is, wilde Qatar dat er aanpassingen gedaan zouden worden. Omdat de buitentemperatuur in de golfstaten hoger is dan in de meeste gebieden op de wereld, is de lucht ook dunner. De motoren kunnen dan minder vermogen leveren.
Capaciteitsprobleem
Qatar CEO Akbar al Baker hoopt dat er een snelle oplossing komt, zodat de maatschappij de toestellen kan afnemen. “We hebben nu te weinig capaciteit. Daarom zijn de vliegtuigen hard nodig”, stelt hij.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.