Ook de markt voor businessjets groeit langzamer dan ooit tevoren in economisch toverland China. Slechts zes procent, in 2015. Een getal waar ze elders in de wereld blij mee zouden zijn, maar in China het laagste getal in het afgelopen decennium.
Blij met deze ontwikkeling is Claudio Camelier, vice president marketing van Embraer in de regio. “In het verleden kochten de Chinezen simpelweg de beste en de duurste jet die er was. Dezer dagen overwegen ze eerder een mid-size model als die bij hun reisgedrag past. Zeker als ze niet regelmatig met een groot gezelschap vliegen.” Het behoeft geen betoog dat bij Claudio, als leverancier van instapmodel Phenom, alsmede een paar prettig geprijsde middenklassers, de wens ietwat de vader van de gedachte is.


Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze voor eventjes terug 💙✈️ Bestellen kan via de webshop van Up in the Sky
