Emirates verhoogt het aantal stoelen tussen Dubai en Washington door de inzet van de A380. Gisteren landde de eerste vlucht die werd uitgevoerd met het grote toestel, meldt ATW Online.
De Airbus wordt ingezet ter vervanging van de B777-300ER. Volgens Rob Gurney, senior vice president Noord Amerika bij de golfcarrier, wordt de capaciteit vergroot omdat er veel vraag naar tickets is. “De route is één van ons meest succesvolle”, zegt hij tegenover ATW Online. Emirates draagt volgens Gurney voor 326 miljoen dollar per jaar bij aan de economie rond Washington D.C.
Monopolie
Emirates heeft een monopoliepositie op de route tussen Dubai en de Amerikaanse hoofdstad. United Airlines stopte eind januari met de route, volgens de maatschappij vanwege de komst van de golfmaatschappijen in de VS.
“De entree van gesubsidieerde maatschappijen heeft een disbalans gecreĂ«erd tussen vraag en aanbod. Omdat zij capaciteit toevoegen, wordt onze verbinding naar Dubai minder winstgevend”, liet de Amerikaanse maatschappij vorig jaar weten.
Emirates-CEO Tim Clark stelt dat zijn maatschappij de capaciteit die United achterlaat, weer aanvult met de A380. “We zorgen ervoor dat passagiers die Washington willen bezoeken, dat kunnen blijven doen.”
A380-inzet
Andere luchthavens waar Emirates de A380 inzet zijn New York, Houston, San Fransisco en Los Angeles. Naar die laatste stad wordt vanaf juli dagelijks een tweede A380 ingezet.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.