Aziatische luchtvaartmaatschappijen hebben zich erop ingesteld om aan de top te komen van de ‘inflight entertainment (IFE) and connectivity’ sector. Dit meldt Air Transport World.
“We hebben IFE nog nooit zo snel zien ontwikkelen als nu,” aldus Bill Peltola, Inmarsat Asia Pacific directeur luchtvaartdiensten. “In de vroegere jaren waren de Verenigde Staten en Europa de leiders in IFE, maar nu zijn dat de Aziatische luchtvaartmaatschappijen, met betere en nieuwere technologie.”
Inmarsat is een bedrijf dat een wereldwijd netwerk van van satellieten heeft en mobiele en vaste communicatiediensten aanbied voor de maritieme wereld, het bedrijfsleven, de overheid en de luchtvaart.
Nieuwe luchtvaartmaatschappijen in de regio Azië-Pacific maken vaak gebruik van een vloot met de nieuwste vliegtuigen. Peltola zegt, dat betekent dat zij kunnen beginnen met een schone lei, wat betreft nieuwe technologie. Dit biedt de maatschappijen het voordeel dat zij precies kunnen besluiten welke diensten zij willen leveren en welke diensten de meeste klanten zullen opleveren.
“Dit is een fascinerende tijd voor ‘aircraft connectivity’ en het zal de manier waarop airlines hun zaken aan boord doen veranderen,” aldus Peltola. “Luchtvaartmaatschappijen die klanten geen gepersonaliseerde inflight connectivity bieden zullen hun zaak verliezen.”
Inmarsat is al bezig met het aanbieden van 5G inflight service via een netwerk van twaalf satellieten en is bezig met het ontwikkelen van de volgende generatie L-band en Ka-band satellieten om een nog uitgebreider netwerk te kunnen bieden met behulp van het ‘Gloabl Express-netwerk’.
Peltola schat dat met 2018 er geen grote luchtvaartmaatschappijen zullen zijn die geen vorm van inflight connectivity zullen bieden in de passagierscabine. “In vijf tot zeven jaar zal het raar zijn om een vliegtuig te zien zonder inflight connectivity.”
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

