Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

    14/07/2025

    “Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

    14/07/2025

    Engelse TUI 787 keert bij tweede waarschuwing om

    14/07/2025

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    ‘Nederlands vliegtuig gecrasht bij takeoff uit Londen’

    13/07/2025
  • Achtergrond

    Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

    13/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025

    F-16: ‘Daar heb je een liefdesrelatie mee’ | Interview

    12/07/2025

    Pieter Elbers: ‘We zijn gekomen om te blijven’

    05/07/2025

    Passagiers in vele soorten en maten | Column

    05/07/2025
  • Editors’ choice

    Nieuwe bestemmingen voor KLM A321neo

    14/07/2025

    Unieke vlucht met Antonov An-124 vanuit Oekraïne

    13/07/2025

    ‘Gevaarlijke situatie’ in A320 op Schiphol

    13/07/2025

    Voorlopige oorzaak crash Air India 787 bekend

    12/07/2025

    Met de KLM DC-10 naar Aruba | Column

    12/07/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»FlightGlobal: “Boeing versnelt 777-X naar 2019”
Nieuws

FlightGlobal: “Boeing versnelt 777-X naar 2019”

Bas JoosseDoor Bas Joosse12/03/2016Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Boeing wil de nieuwe 777X in 2019 al kunnen afleveren aan maatschappijen. Dit meldt FlightGlobal op basis van twee anonieme bronnen.

Volgens één van de bronnen wordt de tijdsplanning versneld en is het streven voor de ‘entry into service’ nu december 2019. Het certificeringstraject voor het toestel en de motoren zou zijn afgestemd op dit snellere tijdspad. De andere bron, die volgens FlightGlobal bij een airline werkt, bevestigt aan de website dat het nieuwe toestel voor het eind van het decennium bij de eerste maatschappij moet vliegen. De launch-customer is Emirates.

Oorspronkelijk was de planning om de 777X pas in 2020 af te leveren. Wanneer in 2020 is niet duidelijk, dus het kan ook gaan om een minimale versnelling van enkele weken of maanden. Tegenover FlightGlobal ontkent Boeing dat het tijdspad is aangepast. “Er is niets veranderd in het schema. Het programma ligt nog op schema voor een eerste aflevering in 2020.”

De 777X staat nog niet te boek als een verkoopkanon. Er zijn 306 orders genoteerd voor de 777-8 en de 777-9, maar Emirates heeft bijna de helft daarvan besteld: 150 exemplaren. Andere klanten zijn Qatar Airways, ANA, Lufthansa, Etihad en Cathay Pacific

Productielijn
De 777X gaat geproduceerd worden op de productielijn van de 777. Het aantal orders voor dat toestel, loopt de laatste jaren terug. De zogeheten backlog bestaat nog uit 213 toestellen. Op dit moment worden er ongeveer acht toestellen per maand geproduceerd. De 213 toestellen zijn op deze manier binnen iets meer dan twee jaar allemaal gebouwd.

In januari liet Boeing wel weten dat de productielijn vanaf 2017 zeven vliegtuigen per maand gaat afleveren. De komende vijf jaar zouden tweehonderd extra orders nodig zijn om de lijn op dat tempo van zeven toestellen per maand te kunnen houden. Gaten in de productie kosten de bouwer onnodig veel geld.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Boeing Boeing 777X Industrie Productie
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Bas Joosse
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Senior editor. Bas is journalist en van jongs af aan gefascineerd door de luchtvaart. Hij woont vlakbij Schiphol. Hij is sinds het begin verbonden aan Up in the Sky. Verder is Bas eindredacteur voor een tijdschrift en werkt in de luchtvaartindustrie.

Gerelateerde Artikelen

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025Redactie

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025Redactie

Boeing start productie nieuw vliegtuig

14/07/2025Redactie
Recent

Hoeveel straaljagers heeft de Luftwaffe?

15/07/2025

Crash Londen: ‘Mijn kids zwaaiden en zij zwaaiden terug’

14/07/2025

“Nieuwe” airline zegt Schiphol nu al gedag

14/07/2025
Populair

Defensie aast op Nederlands vliegveld

11/07/2025

Hoeveel vliegtuigen heeft KLM in totaal?

13/07/2025

VS overwegen schrappen nieuw stealth-vliegtuig

11/07/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?