fbpx
AirlinesNieuwsOnderwerpen

Slachtoffers crash FlyDubai vooral Russen – foto’s crashsite

Aan boord van het toestel van FlyDubai dat vannacht neerstortte in Rusland, waren vooral Russen. De piloten hadden volgens de maatschappij voldoende uren gelogd op de 737.

Als passagiers waren 44 Russen, acht Oekraïners, twee Indiërs en één Oezbeek aan boord, stelt de maatschappij. Onder de slachtoffers zijn vier kinderen, achttien mannen en 33 vrouwen.

Crew
De gezagvoerder was volgens persbureau Sputnik van Cypriotische komaf. FlyDubai bevestigt aan de Arabische nieuwswebsite The National dat de gezagvoerder van Cypriotische komaf is. De co-piloot was een Spanjaard. De andere crewleden komen volgens de Russische ambassade uit Spanje, Rusland, Kirgizië, Colombia en de Seychellen. Volgens Ghaith Al Ghaith, CEO van FlyDubai, had de piloot 5700 uren geregistreerd en de co-piloot 5669 uur. “Ze hadden voldoende kennis van het toestel in alle omstandigheden.

Oorzaak
Sputnik meldt dat de zwarte dozen van het toestel gevonden zijn en onderzocht worden. Over de oorzaak van de crash is nog niets bekend. Het onderzoeksteam richt zich volgens en woordvoerster op twee theorieën: een menselijke fout in combinatie met de slechte weersomstandigheden of een technische fout. Het toestel werd volgens de CEO van FlyDubai op 21 januari voor het laatst geïnspecteerd.

Op Twitter staan video’s en foto’s van de crash-site:

https://twitter.com/Carina3603/status/711115286087241728

Op onderstaand filmpje is de radio-communicatie tussen de piloten en de verkeersleiding te volgen. De opname eindigt vlak nadat de piloten aangeven een tweede go-around te maken. Enkele minuten eerder gaven ze aan bij een go-around naar flightlevel 80 zouden klimmen.

Eerste bericht: 19 maart 10.10 uur.
Update 1: 10.53 uur.
Update 2: 12.06 uur.
Update 3: 13.08 uur.

Bas Joosse

Senior editor. Bas is journalist en van jongs af aan gefascineerd door de luchtvaart. Hij woont vlakbij Schiphol. Hij is sinds het begin verbonden aan Up in the Sky. Verder is Bas eindredacteur voor een tijdschrift en werkt in de luchtvaartindustrie.
Back to top button