De Indiase regering neemt nog geen nieuwe VIP-toestellen in gebruik. Er is onenigheid met Air India over de vraag wie de nieuwe 777’s mag vliegen. Dit schrijft ch-aviation.
De twee B777-300ER’s moeten twee 747-400’s van Air India vervangen. Die worden ingezet voor VIP-vervoer als dat nodig is. De toestellen zijn ruim 26 jaar oud en toe aan vervanging.
Die vervanging moet komen in de vorm van twee 777’s van Air India.
Volgens de Economic Times is er nu gedoe over de inzet van de toestellen als ze niet voor VIP-vervoer gebruikt worden. Air India wil de vliegtuigen dan graag inzetten voor passagiersvervoer. De Indiase regering twijfelt nu of ze Air India dat recht wil geven.
De krant schrijft op basis van een anonieme bron dat de toestellen waarschijnlijk wel bij Air India blijven, omdat de maatschappij de expertise, het onderhoud en de piloten voor de Boeings heeft. De 777-vloot bestaat uit twaalf -300’s, bij Boeing staan nog drie toestellen in bestelling. Of de VIP-toestellen nieuw zijn of gebruikt, is niet duidelijk.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.