KLM serveert met ingang van het zomerseizoen voor het eerst een heuse cocktail in de World Business Class, maar de cocktail is zo gewild dat die na een week al helemaal uitverkocht was. Dat zegt Wim Spelt, director product management van KLM, tegen Up in the Sky.
“Binnen een week hebben we 1200 flessen uitgeschonken,” zegt Spelt, die aangenaam verrast is door het succes van de cocktail. Passagiers in de duurste klasse van KLM hebben tijdens de vlucht de keuze uit diverse drankjes, sinds 27 maart is de cocktail aan dat assortiment toegevoegd. “Die hebben we nu even van de kaart moeten halen, maar we hopen het drankje binnen twee weken weer aan boord te hebben.”
De cocktail is een creatie van drankenconcern Bols, dat ook de Delfts blauwe huisjes voor KLM vult. De Flying Dutchman, zoals de cocktail toepasselijk is genoemd, is een mix van Damrak gin van Bols, versgeperst lemonjuice, suikersiroop en Bols Blackberry likeur. Die mix resulteert in een cocktail met een alcoholpercentage van rond de 16 procent. Het drankje is een zogenoemde premix en wordt kant en klaar aan boord gebracht, shaken not stirred, aldus Bols.