fbpx
Frequente reizigersNieuwsOnderwerpenVliegvelden

Foto’s: opening nieuwe terminal München Airport

Gisteren heeft München Airport het nieuwe satellietgebouw van terminal 2 geopend. Bij de feestelijke bijeenkomst werden ruim 1900 gasten getrakteerd op een acrobatenshow.

Omdat terminal 2 al lange tijd aan de grenzen van zijn capaciteit zat, werd in 2010 toestemming gegeven om een grote satellietterminal te bouwen. Zes jaar later is de oplevering van het 609 meter lange gebouw een feit.

Jaarlijks kunnen 11 miljoen passagiers van de nieuwe terminal gebruikmaken. Daarnaast is er plaats voor 52 vliegtuigen, waarvan 27 aan een pier.

De satellietterminal zal exclusief door Lufthansa en ander leden van de Star Alliance gebruikt worden, net als de oude terminal 2. De Duitse luchtvaartmaatschappij betaalde 40% van de bouwkosten, München Airport de rest.

Dinsdag 26 april gaat de terminal open voor het grote publiek.

De verkeerstoren van de nieuwe satellietterminal.
De verkeerstoren van de nieuwe satellietterminal.
Het nieuwe gebouw vanuit de lucht. Op de achtergrond is de oude terminal 2 te zien.
Het nieuwe gebouw vanuit de lucht. Op de achtergrond is de oude terminal 2 te zien.
Bij de opening werd er een acrobatenshow opgevoerd.
Bij de opening werd er een acrobatenshow opgevoerd.
V.l.n.r. Dr. Michael Kerkloh,  CEO van München Airport, Thomas Winkelmann, hoofd huboperaties Lufthansa München , Dieter Reiter, burgemeester van de stad, Dr. Markus Söder, Beierse minister van financiën, Carsten Spohr, CEO van Lufthansa, Thomas Weyer, CFO van de luchthaven, en Norbert Koch, de architect van de nieuwe satellietterminal.
V.l.n.r. Dr. Michael Kerkloh, CEO van München Airport, Thomas Winkelmann, hoofd huboperaties Lufthansa München , Dieter Reiter, burgemeester van de stad, Dr. Markus Söder, Beierse minister van financiën, Carsten Spohr, CEO van Lufthansa, Thomas Weyer, CFO van de luchthaven, en Norbert Koch, de architect van de nieuwe satellietterminal.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button