De Argentijnse flagcarrier Aerolíneas Argentinas hoeft niet op subsidie van de Argentijnse regering te rekenen. De carrier verkeert in financieel zwaar weer, maar de regering draait de subsidiekraan dicht.
Volgens de minister van transport is het “niet systematisch nodig” om de luchtvaartmaatschappij te steunen. “Het bedrijf verkoopt een dienst aan de rijkste mensen in het land”, stelt minister Guillermo Dietrich. De maatschappij zou een schuld hebben van 1 miljard dollar. De regering wil dat verlies met minimaal 250 miljoen dollar terugbrengen. Binnen drie of vier jaar moet de maatschappij weer winstgevend zijn.
Argentijnse media onthulden dat de subsidiekraan naar de carrier al grotendeels is dichtgedraaid. CEO Isela Costantini wil daarom dat haar medewerkers sneller gaan werken aan een oplossing voor de problemen. Volgens een Argentijnse krant zou de regering nog maar een verlies van 260 miljoen dollar accepteren.
De flagcarrier maakt volgens de Argentijnse krant Clarín nog wel winst op de binnenlandse routes, maar krijgt daar concurrentie van het Colombiaanse Avianca en de Chileense low-cost carrier Sky.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!