EasyJet heeft op Londen Gatwick een nieuwe bagage-dropoff faciliteit geopend. Passagiers kunnen bij 48 kiosken hun ruimbagage inleveren.
Volgens de maatschappij is de faciliteit, in de noordelijke terminal van de luchthaven, de grootste ter wereld. Ruim negentig procent van de passagiers hoeft minder dan vijf minuten te wachten om de bagage in te leveren.
Voordat passagiers hun bagage kunnen afgeven, wordt hun paspoort en boardingpass gecontroleerd. Nadat de koffer gewogen is, wordt er een bagagelabel aangehangen door de passagier zelf.
Chris Hope, hoofd van easyJet op Gatwick, is tevreden met de nieuwe kiosken. “Deze self-service kiosken geven een inkijkje in de toekomst van luchthavenontwerp. Reizigers die vanaf Gatwick vliegen maken gebruik van de meest moderne faciliteiten. In 2017 verhuizen we onze activiteiten naar één terminal. Dan kunnen we de passagiers een nog betere ervaring bieden”, stelt hij.
De nieuwe kiosken moeten Gatwick helpen om de beste luchthaven in het easyJet-netwerk te worden, stelt Sophie Dekkers, directeur van easyJet in het Verenigd Koninkrijk. “Als onze grootste basis is Gatwick voor easyJet heel belangrijk, zowel strategisch als door de miljoenen passagiers die jaarlijks via het vliegveld reizen. Gatwick moet ons grootste en beste vliegveld worden.”
Vanaf Gatwick biedt easyJet 106 routes aan door heel Europa. De carrier vliegt zeven keer per dag van de luchthaven naar Schiphol.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!