De New Yorkse passagier Alex Hamberger heeft met een ‘vrolijke’ brief aan American Airlines voorkomen dat hij omboekingskosten moest betalen voor zijn vlucht.
Noodgedwongen moest Hamberger door ziekte zijn vlucht eerder dit jaar uitstellen. Volgens CNN wilde hij zijn acht maanden oude nichtje bezoeken die in september vorig jaar was geboren en hij nog maar drie keer had bezocht. Echter was restitutie uitgesloten voor het betreffende ticket, wat betekende dat hij 180 euro zou moeten bijbetalen om een omboeking te kunnen regelen.
Hamberger besloot een vrolijke brief te schrijven naar American Airlines om de bijbetaling te voorkomen. Hij begon met de woorden: “Lieve meest vriendelijke en welwillende American Airlines klantenservicemedewerker, ik schrijf u met de hoop dat u barmhartig bent voor mij en dat u een beetje sympathie kunt hebben voor deze reiziger die aardig ziek is geweest en noodgedwongen de vlucht moest uitstellen om zijn geliefde nichtje te kunnen zien”.
Hij schreef verder wat zijn diagnose was en dat de maatschappij waarschijnlijk “365 redenen heeft om restitutie onmogelijk te maken”, maar dat hij het toch van ze vraagt. Bij de brief voegde Hemberger meerdere foto’s van hem met zijn nichtje. Hij verklaarde dat de dokter de avond voor de vlucht had gezegd dat hij met zijn symptomen beter de vlucht kon annuleren.
Hamberger sloot af met de woorden: “Met dankbaarheid, Alex Hamberger, Frequent Flyer, broer, oom, voorheen zieke, momenteel gezonde persoon, dankbare vlieger” en verzond de brief via de post naar American Airlines.
De brief pakte positief uit voor Hamberger want American Airlines schrapte de bijbetaling en reageerde met een brief: “Ik ben blij dat je een voorheen ziek en momenteel gezond persoon bent die graag zijn nichtje wil bezoeken. Ze is een gelukkig meisje dat ze zo’n liefdevolle oom heeft”.
“De reactie heeft mijn hele dag, en ook de dagen erna opgefleurd”, zo reageerde Hamberger op het antwoord van American Airlines.