Ze willen het absoluut geen loyaliteitsprogramma noemen, maar dat is het wel. Met MyRyanairClub gaat Ryanair trouwe klanten belonen. “We laten onze passagiers geen miles sparen, dat is niet onze stijl. Maar na twaalf vluchten met ons, krijgen ze de dertiende gratis,” zegt de chief marketing officer Kenny Jacobs van de maatschappij.
Het loyaliteitsprogramma maakt deel uit van het Always Getting Better-programma van de low-cost carrier, die via dit programma al een paar jaar bezig is het imago op te poetsen. Behalve de gratis reis, kunnen passagiers via het programma ook korting krijgen op hotelovernachtingen bijvoorbeeld. Het wordt in oktober van dit jaar gelanceerd.
Tinder-app
De mega sale, die Ryanair al langer houdt, wordt voortaan primair aan de leden van de Ryanair Club aangeboden. Passagiers kunnen daarbij tickets boeken voor 9,99 euro. Als ander onderdeel van het programma om klantvriendelijker te worden, komt Ryanair ook met een “Tinder-achtige”-app. Passagiers krijgen dan op gerichte momenten aanbiedingen aangeboden. “Bijvoorbeeld als ze net aankomen op de luchthaven, om gebruik te maken van de fast track. Of om nog snel die ene bepaalde stoel te reserveren,” aldus Jacobs.
Naast het al eerder geïntroduceerde business plus-fare, biedt Ryanair in de toekomst ook een leisure-plus fare. “Het speciale tarief voor zakenreizigers heeft ons een paar procent meer passagiers opgeleverd. Maar leisure blijft voor ons de hoofdmoot.” Bij de plus-fares zit bijvoorbeeld bagage of een gereserveerde stoel al bij de prijs inbegrepen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!