Drie dochtermaatschappijen van American Airlines bieden nieuwe piloten een bonus van 15.000 dollar als ze een contract tekenen.
PSA Airlines, Envoy Air en Piedmont Airlines hebben moeite om piloten te vinden omdat de FAA de urencriteria voor piloten heeft aangescherpt. Met de bonus hopen de maatschappijen de piloten toch over de streep te trekken.
Afgestudeerde piloten die bij een commerciële airline aan de slag willen, moeten 1500 uur gevlogen hebben. Dit was eerst slechts 250 uur. De regionale maatschappijen in de VS, die vooral feedervluchten uitvoeren voor de grote carriers, zochten in 2015 ongeveer 5000 piloten. Door het nieuwe urencriterium van de FAA zijn die piloten niet gevonden.
“Regionale maatschappijen over de hele linie hebben een uitdaging om aan nieuwe piloten te komen. Dit geeft onze maatschappijen een kans om zich goed in de markt te zetten”, stelt een woordvoerster van American Airlines. De maatschappijen zijn volledige dochtermaatschappijen van American en voeren voor de moedermaatschappij regionale vluchten uit.
Bonus
Naast de tekenbonus voor nieuwe vliegers bieden Piedmont en PSA hun medewerkers ook een bonus als zij nieuwe piloten aanbrengen. Bij Piedmont is die 5000 dollar, bij PSA varieert het bedrag.